Dropshot eindelijk weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annedrop

Dropshot eindelijk weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:55

Hallo :wave:

Na 3 maanden waarin Dropshot stil heeft gestaan wegens een blessure zijn we nu dan eindelijk weer aan de slag!
Wat hij precies had/heeft weten we nog steeds niet. Op de kliniek kunnen ze niks vinden. Op advies van de kliniek
heeft dropshot 6 weken boxrust gehad. Toen ik hem hierna weer op ging pakken liep hij slechter dan voor de rest,
en dus hebben we besloten hem weer rustig op te pakken. En ik moet zeggen dat hij nu weer steeds beter begint te lopen :)
Zolang ik hem helemaal recht heb loopt dropshot helemaal zuiver, dus gaan we nu proberen het rijtechnisch op te lossen.
Vandaag zat ik er voor de 4de keer op en mijn vader heeft wat foto's gemaakt. Wij zijn eigenlijk alleen bezig met rechtrichten,
en dat hij zijn rug loslaat. Vandaag heb ik ook voor het eerst weer gegaloppeerd.

1. drafje in het begin, rechtrichten.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. in stap moet ik hem meteen langer laten anders gaat hij telgangen, iemand tips?
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. eerste galopje sinds 3 maanden
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10. Jaa, rechterstelling terwijl hij goed blijft lopen. dat is iets wat hij de afgelopen keren nog niet deed!
Afbeelding
11. galopje rechtsom
Afbeelding
12. uitdraven
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding

vilouma

Re: Dropshot eindelijk weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:00

Ik vind hem zo knap, ziet er lekker uit. Voor de telgang kan je hem laten wijken voor de kuit in stap, hij flikkert hard gezegt vanzelf om als hij overschiet in de telgang dan. Dan moet die 4 takt houden. Ook balkjes stappen kan helpen.

priscilla135

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:05

Leuk paardje heb je, ziet er goed uit. Alleen vind ik dat hij vaak achter de loodlijn loopt met zn hoofd. Is jammer want jullie zijn verder een leuke combinatie !

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:10

Hij gaat lekker zo, maar inderdaad probeer de neus er meer uit te rijden. Ik vind de laatste foto een fijn ontspannen beeld geven!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:12

Wat fijn dat je er weer opzit :) Je hebt een mooie houding, heel afentoe kukel je wat voorover. Succes verder met opbouwen.

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:05

Woow wat een super mooie pony! Probeer wat rechter op te zitten, je kijkt teveel naar beneden. Ik ken dit, want zelf doe ik dit ook onbewust. Daarnaast mogen je tegen wel iets verder naar binnen. XD. Maar wat een gave pony heb je.

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:09

Drop is en blijft zo'n leuk beest! :)) Hij loopt voor na zo'n lange tijd al lekker los hoor, top!
Alleen zelf even opletten dat je niet in elkaar duikt soms. Maar ik snap dat je nu ook wat meer met Drop bezig bent dan met jezelf. :)

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:28

Ziet er top uit Anne!
Hopen dat jullie nu weer lekker aan de bak kunnen! :)
Hij loopt lekker ontspannen, en af en toe mag het neusje er iets meer uit, maar het gaat de goede kant op!
Succes! :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:43

Jullie nemen dezelfde houding aan :D Vergeet niet zelf lekker vooruit te kijken :)

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 20:10

bedankt allemaal voor de reacties :)
@vilouma; wijken deed ik inderdaad ook veel tegen de telgang, maar nu wil ik hem eigenlijk de komende tijd alleen nog even rechtuit rijden!
ik zal de volgende keer wel een keer balkjes neerleggen, kijken of dat helpt!
@priscilla135; iets achter de loodlijn is een bewuste keuze van mij ;) hierin weet ik zeker dat dropshot zijn rug goed los laat.
verder wissel ik de houdingen normaal gesproken ook veel af, ook met stukken halsstrekken tussendoor.
Ik heb bij dropshot juist het idee dat ik hem los moet rijden met zijn neusje iets achter de ll omdat hij anders niet goed los komt.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:58

Wat een leuke naam, dropshot.
Heb het nog nooit eerder gehoord.

Jullie zien er geweldig uit samen. Lekker stel.
Zorg er wel voor dat je rechtop blijft zitten, en je schouders wat meer naar achterdrukt.
Waardoor je rug sneller recht wordt. O, en heb je al geld gevonden? ;D
Ziet er verder goed uit hoor!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:00

Ik blijf het een leukerd vinden.

Probeer iets meer rechtop te blijven zitten, en je bekken te kantelen.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:58

Sprekend beestje. Hij loopt wel iets achter de loodlijn. Ook zie ik juist op de laatste foto's dat je hem meer ruimte geeft maar daarmee zelf je handen richting je bovenbenen brengt. Geef hem maar ruimte door je handen meer naar voren te brengen dan leert hij je hand beter volgen! Verder een leuke combinatie!

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:28

Wat een mooi sprekend beestje!
Goed dat je het zo aanpakt door eerst goed recht te richten!
Hij loopt indd iets achter de LL maar als je weet waarom je het doet en je het weer op kan lossen zie ik daar geen problemen van!
Probeer indd wel op je houding te letten, afentoe val je indd een beetje naar voren maargoed, dat is dan ook het enige!
Leuk combinatie!

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:44

ja dat rechtop zitten viel me ook al op op de foto's inderdaad! ik zal erop letten! :)
achter de ll is een keuze van mij en zodra ik hem meer lengte geeft pakt hij die ook dus dan vind ik
het voor nu belangrijker dat hij eerst zijn rug goed los laat.
@XshaartjeX; ja klopt, dat mijn handen dan richting mijn bovenbenen gaan is een automatische van mij,
terwijl het helemaal niet nodig is. Ik zal erop letten!