Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:ik ben wel met een korter zweepje gaan rijden. Met de langere dressuurzweep tikte ik haar soms per ongeluk aan.
Verder kan ik mijn benen goed stil houden. Haar eigen tempo is vrij hard, met doorzitten laat ik haar altijd langzamer draven (anders is het niet uit te zitten), dit gaat goed. Zodra ik ga lichtrijden en op een lange zijde kom gaat ze dan toch ineens weer heel hard draven, en waarom?
ook wil ze in een bepaalde hoek ook overgaan in stap, dit laat ik niet toe, ook als ik van plan was te gaan stappen doe ik dat expres niet in die hoek!
max66 schreef:pien_2010 wat bedoel je met " het verkeerde gewicht" ? Ik heb wel eens dat het lichtrijden heel raar gaat, omdat ze zo wisselend van tempo loopt, bedoel je dat?
Ik heb niet het idee dat mijn paard geen evenwicht heeft, omdat ze Mdressuur heeft gelopen (niet met mij overigens).
Maatje, wat jij doet doe ik inderdaad ook. Juist wat zij wil doe ik niet (en daar luistert ze ook goed naar hoor). Ook ik hoef Anky niet te evenaren en rijd alleen recreatief.
sjimmiepony schreef:lekker veel voltes rijden en je focussen op andere dingen als haar tempo, zo komt haar aandacht ook ergens anders te liggen.