Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjimmiepony

Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:14

Vanwege het vertrek van mijn oude (western) bijrijd paard ben ik op zoek gegaan naar een nieuw paardje, en ja dat is gelukt! Het is een KWPN merrie van ong 1,65 m hoog, 6 jaar oud en loopt dressuurmatig erg fijn. Maar omdat ik het afgelopen half jaar op een western paard heb rondgehobbeld over de veluwe is dit wel even wat anders.. Gister heeft mijn vriend wat foto's gemaakt en het viel mij nog reuze mee hoe het plaatje er nu uit ziet. Ik heb af en toe het gevoel dat ik niet helemaal in balans ben en mijn benen en handen lijden zo nu en dan ook hun eigen leven, en ik kijk veel te vaak naar beneden, mijn tenen steken uit en ik zit in de galop vrij ver naar voren valt me op :o Ook kreeg ik van de eigenaar te horen dat ik mijn teugels veel te lang had, terwijl ik ze voor mijn gevoel al kort had! Aan deze punten ben ik aan het werken. Het is dan ook de bedoeling dat ik binnenkort ga lessen met haar. Hier een paar foto's van ons, commentaar mag, graag zelfs! Ik moet er wel bij zeggen dat dit de derde keer was dat ik met haar heb gereden, we zijn elkaar nog een beetje aan het aftasten. Het waaide ook behoorlijk hard en dan is ze wat frisser.

Mooooi paard :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb van de galop nog een klein stukje film:

En vriendlief vind amiga ook wel leuk :D
Afbeelding

Dat was het dan! Groetjes Anne

Homiafortuna

Re: Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:26

Mooi paardje, maar je hebt inderdaad je teugels nogal lang. Even wennen denk ik na dat westernrijden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:34

Voor een tijd met een westernpaard gereden te hebben, vind ik het er ook nog best netjes uitzien als vind ik het niet correct te zeggend dat "western" rijden slecht is voor je houding.
Op sommige foto's heb ik het gevoel dat je stijgbeugels te kort zitten waardoor je geen steun hebt van de wrong aan je knieën. Misschien is dit de reden dat jij het gevoel hebt dat je benen een eigen leven lijden...
Je teugels mogen idd een stuk korter, al was het maar zodat je je handen iets meer zou dragen en voor je zadel zou houden. Nu lijkt het alsof je ze in de nek zet voor steun of er zelfs op zou gaan zitten.

Veel plezier met je paard

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:36

Ik vind het er netjes uitzien hoor!
kleine puntjes : De teugels mogen indd wel wat korter ( zie je zelf vast ook wel :D)
en ik zou je beugels even een gaatje langer doen, ik denk dat je dan ook al wat minder voorover zit in de galop! :D

heel veel plezier & succes met het paard , leuke combinatie!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:04

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:11

Leuke combinatie om te zien hoor!

Ik zou je beugels net ietsjes langer doen, ik denk dat je dan al een stuk beter zit en dat het al een stuk beter aanvoelt. Verder je teugels wat korter en dan ben je echt al een heel eind!

Het zal inderdaad nog best even wennen zijn om over te schakelen van western rijden naar dit. Paardje ziet er echt erg leuk uit!

Veel plezier samen!

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:26

probeer niet teveel naar beneden te kijken maar te kijken waar je heen wilt, zo word waarschijnlijk ook je houding meteen een stuk beter.
Verder leuk paardje, en het zou wel een hele overgang zijn van western naar Dressuur. Heel veel succes.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 06:57

Vind dat je het al aardig doet weer, probeer wat meer op je kont te gaan zitten en rechter op, vanuit je heupen meebewegen in de galop.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:02

Ik zou de beugels wat langer doen dan wordt het makkelijker om op je billen te blijven zitten. Maak je lang en wat meer rechterop.
Kan me voorstellen dat je moet wennen. 3e keer..ziet er dan op zich niet gek uit hoor.

Mooi aansprekend paard met een deftig kleurtje. Die gaat nog helemaal naar je toe komen. Uit wat voor moeder?

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:33

Ik zou je beugels een stuk langer doen, zo blijf je ook makkelijker op je kont zitten. En de teugels mogen echt een stuk korter.

Ik weet niet of ik het goed zie, maar in het filmpje lijkt het alsof je met je kont het paard voor uit duwt. Probeer stil te blijven zitten, je mag natuurlijk best een beetje mee bewegen hoor. :)

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 10:06

Bedankt voor jullie reacties, ik heb een tijd jonge paarden gereden dus ik heb al heel snel de neiging om te veel over te nemen vooral in de galop, dat is bij amiga helemaal niet nodig, dat kan ze zelf wel.

@ Natasja, ik zal eens vragen uit wat voor moeder ze komt, ik weet er zelf verdomd weinig van af :o

Verder ga ik aan de slag met jullie commentaar, beugels langer, naar voren kijken, en natuurlijk werken aan de galop en plaats van mijn handen. Ik denk dat ik de teugels voorlopig op deze maat hou, ik heb anders heel erg het gevoel dat ik haar in haar mond zit, en beter te lang als te kort denk ik dan, als de rest op zijn plaats valt wil ik haar wel wat meer oppakken.

Binnenkort nieuwe fotos! Hopelijk is er wat vooruitgang te zien haha!

Groetjes Anne