Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjimmiepony

Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:13

Vanwege het vertrek van mijn oude (western) bijrijd paard ben ik op zoek gegaan naar een nieuw paardje, en ja dat is gelukt! Het is een KWPN merrie van ong 1,65 m hoog, 6 jaar oud en loopt dressuurmatig erg fijn. Maar omdat ik het afgelopen half jaar op een western paard heb rondgehobbeld over de veluwe is dit wel even wat anders.. Gister heeft mijn vriend wat foto's gemaakt en het viel mij nog reuze mee hoe het plaatje er nu uit ziet. Ik heb af en toe het gevoel dat ik niet helemaal in balans ben en mijn benen en handen lijden zo nu en dan ook hun eigen leven, en ik kijk veel te vaak naar beneden, mijn tenen steken uit en ik zit in de galop vrij ver naar voren valt me op :o Ook kreeg ik van de eigenaar te horen dat ik mijn teugels veel te lang had, terwijl ik ze voor mijn gevoel al kort had! Aan deze punten ben ik aan het werken. Het is dan ook de bedoeling dat ik binnenkort ga lessen met haar. Hier een paar foto's van ons, commentaar mag, graag zelfs! Ik moet er wel bij zeggen dat dit de derde keer was dat ik met haar heb gereden, we zijn elkaar nog een beetje aan het aftasten. Het waaide ook behoorlijk hard en dan is ze wat frisser.

Mooooi paard :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb van de galop nog een klein stukje film:

En vriendlief vind amiga ook wel leuk :D
Afbeelding

Dat was het dan! Groetjes Anne

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:22

Ziet er Leuk uit

Probeer alleen niet voorover te valle
Rechtop zitte hihi

ikkedus

Re: Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:38

Beter teugels te lang, dan te kort is mijn ervaring en dan rustig op zoek naar de juiste aanleuning. Ik zou eerst even goed aan je beenligging werken. Als je western hebt gereden ben je toch al gewend lang te zitten. Mijn advies is dus om de beugels wat langer te doen en je been en bekken goed te ontspannen. Je draait inderdaad je tenen veel naar buiten en dus draai je je kuit tegen het paard aan en ben je onbewust aan het drijven.
Als je je meer ontspant in je zit ga je vanzelf in galop beter zitten. DUs lekker met langere teugels blijven rijden, goede balans kweken en dan aan de aanleuning gaan werken. Paardje loopt uit zichzelf wel aardig in balans zo.

kleinvosje

Re: Eerste foto's van mij en amiga (v. tango)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:43

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:58