trek hoofd omlaag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie2

trek hoofd omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:34

Mijn verzorg haflinger trek in stap om de 3 á 5 seconden zijn hoofd naar beneden. Het is iedere x een harde ruk wat ze geeft.
In draf nauwelijks en in galop helemaal niet. Ik heb mijn teugels al erg los.

Heeft iemand een idee of af te leren?

Tammy_

Re: trek hoofd omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:38

wat ik bij een paard doe die de teugels uit je handen trekt, is been geven, extra voorwaarts laten lopen en bezig houden zodat ze geen tijd meer hebben om te denken 'hee, laat ik eens aan die teugels trekken' :j
vooral omdat je je teugels al lang hebt, denk ik niet dat het iets medisch is, maar gewoon een soort gewoonte of klieren, mijn oude verzorgpony doet dit ook altijd, ookal heb je de teugels lang, toch trekt ze de teugels zo ver mogelijk uit je handen :+

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:40

Teugels op maat, zachte, constante verbinding, en stevig been vanaf dat hij ook maar denkt aan z'n hoofd naar omlaag doen...
Edit: eens met Tammy dus...

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:44

Ja daar dacht ik zelf ook aan alleen is het voor haat niet echt een optie omdat ze echt super gevoelig voor is en eigenlijk al heel actief is..

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:47

Misschien heeft de pony last van de tanden?!? Dan willen ze dat ook wel eens doen

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:51

Maar dan moet ze er in andere gangen toch ook last van hebben? Of hoeft dat niet persee?

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:07

Even specifieker: ze doet het echt met regelmaat ik voel het aankomen wanneer ze het doet. Been geven is teveel voor haar want dan moet ik haar van voren inhouden en dus teugels strakker nemen(wat ik bij haar niet wil doen) omdat ze inprincipe met losse teugels te rijden. Ik hoop dat het zo ff duidelijker overkomt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:33

Als je been geeft gaat ze naar voren ja, maar hoezo is dat een probleem? Daarna kan je haar weer terug rijden, als je op je zit rijd hoef je niet aan de teugels te komen hoor ;) neem aan dat je niet de hele tijd op 1 tempo rijd, dus even wat versnellen om het trekken aan de teugels tegen te gaan lijkt me nou niet echt een ramp..

Teet_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:39

Ben het met '' Tammy_ eens. Het is toch geen probleem om even te verruimen, daarna op je zit terug rijden dan heb je ook geen probleem met je teugels.
Hoe rijd je normaal gesproken overgangen, doe je wel schakelen etc?
Probeer je paard bezig te houden als je aanvoelt, ga juist verruimen ga juist is terug rijden, draai een volte maar zorg dat ze zich weer op jou concentreert =)

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 17:58

Okee! Ik ga het proberen ze deed het vandaag al ff minder!
@ tammy: probleem is het niet echt ze is gewoon gevoelig voor het been en 'rent' graag.
@ tet_91: Ik schakel af en toe wat maar niet veel ik rij op het moment gewoon recreatief, grote kans dat dat ook blijft maar dat betekend natuurlijk nog niet dat ze alles mag wat zij wilt :P

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:43

Op het moment dat ze haar hoofd naar beneden trekt, gewoon goed been geven.
Dat ze dan harder gaat, is wat je dan ook van haar vraagt, daarna kun je haar weer rustig terug nemen.
Geloof me, ze wordt het dan echt wel zat.
Succes!

Finnean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 05:30

Misschien een serieuze ophouding geven als ze het doet. Dan vindt ze het snel niet grappig meer. Ik heb ook zo'n pony die dat een poos deed,maar dat kwam omdat ik er de hele tijd niks aan deed. Nu doet ie het niet meer.