Frouwke @ eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keoma

Frouwke @ eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 18:55

Hallo allemaal!

Zaterdag 3 september heb ik mijn allereerste wedstrijd met Frouwke gehad.
Het was een onderlinge wedstrijd gewoon om te kijken hoe dat zou gaan, het was haar alle eerste wedstrijd.
Frouwke is een 9 jarige merrie van Reitse en ik rijd haar nu ongeveer 8 maanden, waarvan 4 echt serieus.
We hebben nu een B-proefje gereden en we waren 1e met 205 en 197 punten! Hartstikke tevreden dus!

Op veel foto's zit helaas maar een half paard, maar m'n vader was zo trots op me dat hij mij telkens heeft gefotografeerd en niet mij met paard! :o (geen paardenmensen)

Ze loopt niet overal even lekker, maar het was de allereerste keer dus er was van zowel haar als mijn kant redelijk wat spanning!

Ik moet er zelf aan denken dat ik goed recht blijf zitten en m'n onderbenen niet te ver naar voren doe. O en naar voren blijven kijken!
We zijn in de les heel erg bezig met het rijden op de buitenteugel en ze begint nu ook steeds lekkerder te lopen (:

Hier de foto's! (hopelijk doen ze het! eerste keer dat ik fotos post :') )

1. Haar mooie hoofdje!
Afbeelding

2. Inrijden
Afbeelding

3. Inrijden
Afbeelding

4. Drafje
Afbeelding

5. Galop
Afbeelding

6. Halsstrekken
Afbeelding

7. Afwenden
Afbeelding

8. Galop
Afbeelding

9. Galop
Afbeelding

RoMi2011

Re: Frouwke @ eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:44

Wow,
Netjes hoor
bij foto 6 probeer daar je armen iets meer naar je lichaam toe te brengen, het lijkt alsof je armen nu erg ver uit elkaar staan. Probeer dat te minderen.
Verder echt super.
Je kijkt netjes waar je heen wilt.

Veel succes verder.

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 06:15

Dankjewel *D !

klomp

Re: Frouwke @ eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:54

Mooie foto's hoor en gefeliciteerd met je prijzen en punten!
Wat ik ook erg goed vind te zien is dat je meekijkt waar je heen gaat, dat vergeten sommigen nog
weleens, wel wil ik je als tip meegeven dan ook je schouders mee te draaien.

Je neusriem moet een stukkie omhoog, net onder het jukbeen, dan zit de sperriem ook beter ;)

succes!!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:15

Heey Shanice,

Wist niet dat jij ook op Bokt zat! :)
Ziet er goed uit! Rijtechnische tips heb ik niet echt, behalve dat je soms pianohandjes hebt.

Groetjes,
Deborah

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:07

Bedankt voor de leuke reacties :)
Ik zal vandaag als ik op stal ben even het hoofdstel goed doen, die bakstukken draaien heel makkelijk vandaar ;)

@Deborah
Wat leuk dat jij ook op bokt zit haha, ik lees eigenlijk alleen dingen, post bijna nooit wat ;) Ik zie je van de week wel weer op stal!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:01

Jammer dat een aantal foto's maar een half paard bevatten. Het ziet er echter wel een heel fijn paard uit. Probeer in je galop nog wat meer naar de ontspanning toe te rijden. De foto's geven nu het idee dat ze in tempo wat blijft hangen en daardoor ook wat blokkeert. Probeer dan zeker voorwaarts te rijden, in het begin zelfs makkelijk voorwaarts neerwaarts in galop. Die hals daar ook wat meer laten zaken is toch wel een werkpuntje.

Veel succes nog!