Graag stel ik aan jullie voor: Allegra.
Dit is een van de 2 jonge paardjes die ik deze zomer onder mijn hoede had op mijn werk. Heb 3 maanden in Oostenrijk in een hotel met 16 paarden gewerkt. Zij fokten zelf Lippizaners, waaronder deze mooie merrie. Hier foto's van haar met en (voor het eerst!) zonder zadel.
Een paar feitjes:
*Leeftijd: 5
*Karakter: heel vriendelijk tegenover mensen, nerveus maar werkwillig, reageert supergevoelig op stemming maar bv. ook op beenspanning. Gaat enorm aan 1 mens hechten en gaat daarna ook voor je door het vuur. Ze is echt mijn vriendin geworden.
*Werkwijze: voorwaarts neerwaarts, niet te veel druk in de mond. Steeds losser laten, uiteindelijke doel is ontspanning en achterhand eronder zonder van voren vast te hoeven houden.
Alles voorzichtig aanpakken, rijden in combinatie met grondwerk. Aan de hand mee lopen, eerst met touw, daarna zonder. Longeren, met en daarna zonder lijn. Meelopen oefenen, achterwaarts op stemcommando, wijken op stemcommando. Dit om de band en het 'teugels zijn niet nodig' op te bouwen.
*Eigen kritiek: niet zo veel naar beneden kijken, handen meer bij me houden.
*Klein woord vooraf: zonder cap is eigen keuze. Liever hier geen commentaar over
Ook de af en toe extreem lange teugels zijn een eigen keuze. We hebben de teugels nauwelijks nodig, wil haar evt. later meenemen en dan ook bitloos gaan rijden. 
Ook fotoshoot voor werk. Vlnr. Haar halfzusje Prinzessa, Allegra, haar moeder Perlona

Stapperdestap

Drafje op de grote volte

In mijn ogen een lekker plaatje, maar binnenteugel te streng.

He, zonder zadel, wat gek! Maar laten we lekker rustig stappen

Mijn lievelingsfoto, lekker ontspannen - lange teugel, zonder zadel.
(Alleen mijn handen...)
Huhuuuu mensen zijn eng! Gelukkig zit ze heerlijk.

En even nog een plaatje: dit is haar mooie papa. Dekhengst, barok opgeleid, onze huiseigen Theo.
Graag een reactie, beetje vriendelijk?