Na lang twijfelen besluit ik mij weer eens te wagen aan horses @ work...
Sukana @ Bokt heeft afgelopen week mooie foto's geschoten! Super bedankt hiervoor 
Sinds maart rijd ik dit paard, een nu 16 jarige ruin van Contango. Hij is járen geleden tot Z niveau getraind, enkele wedstrijden gelopen maar de afgelopen 3 jaar zo goed als stil gestaan en genoten van veel weidegang. Daar kwam in maart dus een bruut eind aan
Het is echt een paard met enorm veel karakter, hij is grappig, snel op zijn teentjes getrapt, heeft een mooie truccendoos en laat goed merken waar hij het wel en niet mee eens is. Dit was in het begin soms nogal erg moeilijk, het is vrij lastig een tussenweg te vinden en hem tevreden houden onder het zadel. De oplossing lijkt nu simpel, sinds ik m'n spoortje eraf heb gehaald is hij ineens een stuk voorwaartser. Meer = minder bij hem, alleen blijft het lastig want daarnaast is hij flegmatiek. Maar, er zit zeker veel verbetering in vergeleken met een half jaar geleden !

Punten waaraan we momenteel werken:
- Activiteit, impuls en scherp aan het been
- Mijn houding, nou weet ik dat het geen excuus is maar dit zadel zit ook niet echt van je het...
- Ik moet m'n handen meer dragen + teugels korter (met name in draf)
- Nav mag soms meer bij elkaar blijven zonder gelijk terug te vallen
De bak is helaas wat zwaar, dat is nou eenmaal niet anders.. Het zand zakt steeds iets meer in en het zal een kwestie van tijd zijn dat hij beter wordt..
We trainen eigenlijk zo'n beetje op L2 niveau.. Pak wel veel SB mee want hier wordt hij soepel van en fijner in de hand. Hij kent het ook allemaal dus dat is wel makkelijk. Keertwending, traver, appuyement, hij doet het allemaal best wel makkelijk. Helaas alleen foto van SB. Pak ook veel wijken mee wat erg fijn gaat. We hebben een onderlinge wedstrijd gereden een aantal weken geleden en de startkaart is in aanvraag, we beginnen gewoon in de B
Tijdens de wedstirjd zette hij zich echt volledig in en was heel erg fijn te rijden, geeft goede hoop voor de toekomst!
Tips zijn welkom, graag opbouwende kritiek
1. Rustig stappen

2.

3.

4. Actief maken in galop

5. Hier begint hij mooi los te laten als ik stelling vraag, fijn achterbeen

6. Pasje naar voren op binnenhoefslag, meneer kan zich dan zo lekker lang maken..

7. Al wat beter

8. Galopje linksom

9. Pasje SB

10. Pasje weg, weer het lang maak probleem en wil dan zelf niet te streng inwerken, tips?

11.

12. Poging tot strekken, ik had nogal lol want kon het ritme totaal niet bijhouden

13. De mooiste!

14. En een foto van ons debuut 3 wkn geleden, startkaart is in aanvraag

dit was geloof ik in maart dit jaar toen ik hem net een paar weken op had gepakt.