NienSCHaap schreef:Zo'n jonge fjord ken ik oo alleeb dan van het halt houden niet meer vooruit.
Alles wel geprobeerd maar uit eindelijk gewoon afgewacht teugels los gegooid en doen alsof me neus bloede.
Uit eindelijk starte die zelf zijn moter, beloonde ik hem en ging weer veder.
Na mate steeds net op het moment dat je voelt dat die wilt gaan stappen iets been geven en belonen.
Na een week was het halthouden, been aanleggen en hij stapte braaf naar voren.
Hij ging het later weer doen maar dan vanuit het halthouden opstappen niet meer voorwaarts gaan, hoezo koppig? Haha.
Uiteindelijk gewoon grote hulpen gegeven extreem veel ruimte geven van voor, onprettig been steeds aanleggen niet keihard schoppen maar wel vervelend de hele tijd aanwezig zijn met je benen en een klein tikkie met de zweep vlug op de kont.
Die truc heeft die nu maar in de kast op geborgen en wij hebben veel trucjes uit de kast moeteb trekken om oplossingen te zoeken, soms de raarste dingen.
Iknweet niet hoeveel stappen je hem achteruit laat gaan, maar probeer de oefening anders klein te houden.
Paar tellen stil staan, 1 of 2 passen achterwaarts, halthouden en dan gewoon weer voorwaarts.
Oefening klein en simpel laten.
Ik reageer even op het dik gedrukte stukje. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als hij niet naar je hulpen luistert gaat er ergens iets fout. Waarschijnlijk geef je de hulpen niet goed of onduidelijk en snapt hij het niet. Ik vind het niet correct om het hem dan zelf maar uit te laten zoeken! Het is toch de bedoeling dat hij luistert? Ik ga er echt niet stom op zitten en wachten tot ze zelf weer gaat lopen. Probeer haar juist te leren dat ze niet zomaar mag weglopen maar pas als ik hulpen geef dus dit zou dan ook wel erg tegenstrijdig zijn.