Volgend weekend ga ik voor het eerst na de winter op wedstrijd met mijn lieve Siska. Iets helemaal anders als een oefenwedstrijd, want het is namelijk het laatste tornooi van dit seizoen van de LRV. Helemaal anders als een oefenwedstrijd, want op tornooi zijn er veel meer paardjes. En dus ook 10x meer stress voor mezelf!

Helaas start ik Siska zelf niet bij het springen, omdat ik mijzelf hier nog niet op vertrouw. En ik persoonlijk vindt, dat onze dressuur eerst goed moet zijn. Ik wil dat de galop beheerst is in dressuur, voor ik zal springen. Mijn vriendin zal wel met haar springen, en ik doe dan enkel de dressuur.
We hadden nog heel wat dingen om op te oefenen, zoals verzamelen en veruimen op een diagonaal. Stilstaan ZONDER achteruit te gaan, wat voor Siska een moeilijk punt is.

Ze liep heel fijn tijdens het trainen, af en toe heeft ze moeite met haar kaak los te laten. Maar tijdens de training was ze heel losjes, en reageerde ook goed op mijn been. Mijn houding is alles-behalve, ik rijd met een ander zadel zonder kniesteunen. En het is nog steeds wennen, mijn stijgbeugels moeten ook langer. En ik ben aan het proberen om mijn rug niet weg te drukken, vandaar dat ik soms dus ook naar voorover val. Dit is iets wat ik deze week zou moeten weg krijgen, ik zou toch graag een goede houding hebben op tornooi.
Hier de foto's, wees vriendelijk. Tips en commentaar graag!
Cap is eigen keuze.

Draven, hier ging ik haar net belonen.

Net van de volte, hier had ik haar iets meer moeten rechtrichten.

Op de volte, en de hals laten strekken.

Galopje, eindelijk zonder rodeo!

Veruimen op diagonaal.

Weer rustige verzamelen.

Opnieuw veruimen op diagonaal, hier had ik haar even moeten bij tikken vanachter.

Weer verder rustig ontspannen.

Volte.

Laat je een berichtje achter voor ons?