Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gooya schreef:Ik heb van mijn instructrice de opdracht gekregen om te gaan lichtrijden in de galop. Een galopsprong zitten en de andere staan. Is even wennen maar als je het ritme te pakken krijgt, dan is het echt heerlijk, voor jou en voor je Haf. De galop wordt er ruimer en groter door. Mijn paard wordt er erg enthousiast van, en bol zijn rug lekker op. Bij mij is de galop door deze oefening een stuk verbeterd.
jury schreef:waarom zou een paard daardoor meer impuls krijgen dan? en waneer ga je dan staan?
ceesje schreef:Versterk je de afdruk met het staan en zitten? volgens mij zie ik het sommige springruiters ookwel doen
Paulusjuh schreef:Gooya schreef:Ik heb van mijn instructrice de opdracht gekregen om te gaan lichtrijden in de galop. Een galopsprong zitten en de andere staan. Is even wennen maar als je het ritme te pakken krijgt, dan is het echt heerlijk, voor jou en voor je Haf. De galop wordt er ruimer en groter door. Mijn paard wordt er erg enthousiast van, en bol zijn rug lekker op. Bij mij is de galop door deze oefening een stuk verbeterd.
Toen ik dit vanohtend las dacht ik echt van, huh? Maar heb er net eens mee geoefend en het is helemaal niet moeilijk! Merkte we dat ze wat meer zin kreeg. Heb niet te lang gereden maar dit is wel iets om mee verder te gaan denk ik!
. Ben benieuwd of je op termijn inderdaad verbetering gaat zien met deze oefening. _Esther_87_ schreef:In mijn beleving galopperen veel ruiters gewoon te langzaam, ze willen teveel controle en daardoor gaat de natuurlijke sprong verloren. Met jonge paarden en paarden met weinig balans of kracht moet je gas durven geven in galop. Of nog beter gezegd, je moet ze durven loslaten, niet tegen willen houden. Houd een simpele, lichte verbinding en vraag meer impuls. Voor je gevoel mag je gerust een flinke middengalop rijden. Natuurlijk doe je dat niet meteen heel lang, gewoon beginnen met een of twee voltes en dat zo uitbreiden. Op het moment dat je aangaloppeert moet je paard jou het gevoel geven dat hij eraan trekt, naar voren wil.