opstappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLoes

opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:15

Hallotjess! :D

Ik zit met een klein probleempje.. En wilde jullie graag om raad vragen :) ik rijd namelijk een paard en ik stap met een krukje op.. Dat gaat allemaal heel goed, alleen als ik nu een keer alleen moet rijden dat er niemand op de stal aanwezig is moet ik ook kunnen rijden. Dat gaat nu niet omdat normaal gesproken iemand met mij loopt om het krukje uit de bak te halen, of als ik buiten de bak opstap dat diegene dan het hek dicht doet.. Maar nu is het probleem dus, als ik alleen bij stal ben en ga rijden moet ik of met het hek open rijden, wat totaal niet gaat want dan stormt ze de bak uit.. Of met krukje in de bak rijden maar dat gaa een keer fout want het paard is vrij lomp en strompeld dus binnen no time over het krukje..
Ieamand hier ook die tegen dit probleem opliep? En hoe heb je het dan opgelost?

Groetjess!

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:16

Krukje in een hoek plaatsen en daar opstappen

LoveLoes

Re: opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:18

Hahah, dat ik daar zelf niet opgekomen ben.. Bedankt! :D 8)7

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:18

:(:)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:19

Oefenen om te paard het hek dicht te maken

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:20

Evelyne79 schreef:

Dat gaat denk ik niet werken, dat van die hoek is handiger ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:26

Idd in de hoek. Ik deed het eerst in het midden van de volte bij de A zeg maar, maar als paardlief moe was en we aan het uitstappen waren (en trouwens ook wel eens in de draf als ik even niet oplette en hij het wel genoeg vond :Y) ) liep hij naar de kruk en ging ernaast staan. "Zo baas... we zijn klaar. Stijg maar af! Kan ik rollen en wat lekkers eten" :P

Op zich hilarisch (kruk was dus echt elke keer ter hoogte van mij :j paard kan goed mikken) maar niet handig. Nu dus idd in de hoek opstijgen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 20:39

Zilfstar schreef:
Idd in de hoek. Ik deed het eerst in het midden van de volte bij de A zeg maar, maar als paardlief moe was en we aan het uitstappen waren (en trouwens ook wel eens in de draf als ik even niet oplette en hij het wel genoeg vond :Y) ) liep hij naar de kruk en ging ernaast staan. "Zo baas... we zijn klaar. Stijg maar af! Kan ik rollen en wat lekkers eten" :P

Op zich hilarisch (kruk was dus echt elke keer ter hoogte van mij :j paard kan goed mikken) maar niet handig. Nu dus idd in de hoek opstijgen.

Hahah slim paard ;) zie ik die van mij trouwens ook zo doen..
a

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:44

LoveLoes schreef:
Evelyne79 schreef:

Dat gaat denk ik niet werken, dat van die hoek is handiger ;)

dat kost je wat meer tijd om te oefenen, dat dat krukje in de hoek een makkelijkere oplossing is wil niet zeggen dat die handiger is. als je te paard het hek dicht kunt maken ben je meteen heel geconcentreerd met een gehoorzaamheidsoefening bezig, is ook wat van te zeggen........

CorryR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:47

Het is inderdaad een handige gehoorzaamheidsoefening om te oefen om het hek dicht te doen op het paard. Dit zou je ook gewoon mee kunnen nemen als je gaat rijden, al is het maar 1 minuutje dat je het oefent, verder zou je op kunnen stappen met krukje in de hoek en toch de andere dingen oefenen. Kan altijd een keer van pas komen ;)

Kevin34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:48

wij hebben ook een krukje in de hoek staan, heel handig idd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:46

Ja wij hebben ook standaard een krukje in de hoek staan,
En als ik buiten de bak op stap kan ik op me paard ook de bak deur open en dichtmaken, stroomdraad open en dicht doen (zonder stroom) das best handig.

Finnean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 04:56

leren sturen :D

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:17

Finnean schreef:
leren sturen :D

Dat kan ze wel hoor.. Het is gewoon zo dat ze soms zo haar best doet en geconcentreerd met mij bezig is, dat ze niet oplet of ze toevallig een klein krukje om ver loopt..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:21

Maar dat heeft niets met het paard te maken, dan let jij gewoon niet op..

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:22

Denk dat Finnean bedoelt dat jij moet leren sturen...

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:36

Nou en jullie 2 wijsneusjes denkne dat ik dat niet kan? Okeee beeetje aprt succes verder ;)

Btw ik ga toch niet continue opletten waar zo'n godvergeten kruk staat, ik ben aan het rijden en niet aan het klooien in zo'n bak dat ik overal de tijd voor heb.. En volgensmij heb ik in de OP gezegt dat ze de kruk uit lompigheid omver loopt, en niet omdat ik niet kan sturen..

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:46

In de hoek zetten lijkt me een wijs idee, als je het hek dicht kan maken te paard is dat ook okee, leert ze meteen dat ze er niet doorheen mag wanneer jij dat niet aan haar vraagt.

En eigenlijk hoop ik dat je voldoende oplettend ben in je omgeving en niet opeens je paard tegen iets opstuurt, zoals een krukje, dat zou wel heel erg zijn :P Ik rijd ook in een bak waar soms ballen en pionnen liggen, maar ben er nog nooit overheen gereden hoor :P

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:50

Je hebt gelijk joh, zo'n krukje is inderdaad ook niet te missen, die is zo enorm groot, neemt al gauw zo'n 3/4 van de bak in... Heel moeilijk om daar langs te rijden..

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:53

Of via het hek opstappen als die mogelijkheid er is..