Ik ben Ilse en ik rijd sinds een klein halfjaar de kwpn merrie Xandra, omdat ik door een blessure van mn oude pony niet meer op haar mocht rijden. Ik rij Xannie voor haar eigenaar, waar ik natuurlijk heel blij mee ben
!In het begin ging het nog niet zo makkelijk, ze wilde vaak steigeren en bokken of niet in travers lopen om onder het werk uit te komen. Nu zo'n 4/5 maand later doet ze dit nog een enkele keer.
De galop is nu al netjes in balans, tijdens de overgangen blijft ze braaf rond en het begin voor het wijken is gelegd.
Het is nog lang niet perfect, maar nu er toch wat een stijgende lijn in begint te komen voor mijn gevoel, wil ik ook graag weten wat jullie ervan vinden.
Is het al B-waardig? Wat voor verbeter punten zien jullie?
Verbeterpunten die ik zelf zag:
- Mijn houding
- Paard moet rustiger worden met haar hoofd
Mijn moeder (aantal keer Z2 dressuur geweest) en ik zijn met deze punten nu aardig bezig, maar misschien hebben jullie daar nog een paar goede tips voor? Als je iets anders ziet wat verbeterd kan worden moet je dat natuurlijk zeggen

Info over mezelf:
Ilse
15 jaar
M-dressuur
L-springen
Info over het paard:
Xandra
5 jaar
5 maand onder het zadel
merrie
trainingsniveau: B?
alle tips en commentaar zijn welkom! je kunt van iedereen wat leren
1.een filmpje
2.nog een filmpje
ik heb ook nog foto's gemaakt van het losrijden, maar die moet ik nog even verkleinen, dus voorlopig moeten jullie het hiermee doen
we hebben wel gegallopeerd, maar hier helaas geen foto's of video beelden van.
alvast bedankt voor jullie tips en commentaar

)