Och, hier ook zo een, van alles geprobeerd maar mijn paard wordt zo enorm sterk in de kaak! Het is zo lastig om haar daar doorheen te krijgen. Loslaten is ook echt geen optie, want ze gaat gewoon keihard door. Na 4 jaar onder zadel kunnen we nog steeds niet normaal een galopje doen. Ze begint redelijk, maar gaar steeds harder.
Ik weet dat ze het moeilijk vind, maar ze is ook echt wel ongehoorzaam. Ik heb alles geprobeerd, bitloos tot correctiebitten, instructrices van gewoon tot ISPH tot klassiek tot rechtrichten, verschillende zadels, ostheopaten, geen hulpteugels, dat niet.
Het gaat nog altijd stukje bij beetje iets beter, maar ik kom nog geen B-proef normaal door met haar hoor

.
Er zijn momenten dat het wel even heel goed gaat en laat ze wel los en kan ze zo fijn lopen, ik heb nu gelukkig een instructrice die ons goed begeleid, maar ik heb al regelmatig de handdoek in de ring willen gooien met mijn dwarse kruising boomstam x betonblok. Dan denk ik kan ik haar niet beter verkopen aan een boscrosser? Maar dan denk ik, die 3x per week dat ik een uurtje dressuur wil rijden en de rest doe ik expres al wat anders, moet ze toch best wel door kunnen komen. Want verder is het zo'n lief en gezellig paard.
Dus als ze weer eens dwars is, haal ik diep adem, zucht maar weer, ontspan alles, teugels even lang en begin weer overnieuw. In de hoop dat ze ooit volwassen wordt

.
Zo, dit moest ik even kwijt

!