Chopin: 9 jarige ruin v. Wundermeyer x Tamara, enkel uitgebracht bij de jonge paarden door zijn vorige eigenaresse. Nu twee jaar op vroegtijdig pensioen bij mij.
Ik heb Tsjoep nu een goeie twee jaar, waarin we al heel wat blessures mochten overwinnen (vooral hoefzweren en onhandigheid van zijn kant) en ik meermaals gedacht heb dat hij beteraf zou zijn bij een andere ruiter. Want het ging niet altijd even goed ...
Ikzelf rij ongeveer 20 jaar, maar ik heb nooit echt heel erg intensief les meer genomen de laatste jaren voor ik hem kocht. Sinds twee jaar neem ik dus weer les en zijn we vooral recreatief bezig. Mooi rechtuit, voltes, pasje wijken, ...
Vorig weekend ben ik met mijn boscrosspony naar een heuse clinic gegaan! Vol zenuwen en stress. Maar eigenlijk ben ik best tevreden!
Op dit moment was Tsjoep net een paar weken terug onder het zadel na een vrij lange revalidatieperiode van enkel rechtuit werken door een beenblessure. Dus de intensiteit werd bewust laag gehouden.
Werkpunten:
* mijn houding, armen, voeten, ....
* actiever houden
* zelfvertrouwen kweken
Tijdens de clinic gedroeg hij zich voorbeeldig!
Om te beginnen een filmpje van anderhalf jaar geleden:
http://www.youtube.com/watch?v=GlzWxuYQv3M&feature=player_detailpage
Hier had ik net een deftige instructrice gevonden en stond ik op het punt mijn paard weg te doen omdat ik echt niets van hem gedaan kreeg, verzet, stress, spanning en regelmatig een kennismaking met de grond ...
Enkele impressies van zondag:
Van het stappen heb ik jammer genoeg geen foto's.
Draf opwarmen:

* handjes niet ok,
* armen stijf
* benen zitten 10cm te ver naar voor
Maar ondanks dat alles loopt paard al aardig
Draf na enkele rondjes:

* houding ...
* meer zitten, niet voorover vallen
* paard zakt wel meer
Nog latere draf:
[img][img]https://lh5.googleusercontent.com/-RW58whwAVSE/Tl0m7GrbeSI/AAAAAAAAAgQ/mVrDjgj7qoc/draf6.jpg[/img][/img]
Deze vind ik gewoon wel leuk

Iets ronder?

* Wederom vind ik mijn houding erg teleurstellend ...
Galop

* Houding ... Zitten doe je op je ...
Maar ik ben al blij dat ik hem niet in zijn mond zit te trekken, galop is heel lang iets geweest waar ik bang van was!
Galop na enkel rondjes:

* Eigen houding is nog steeds niet goed, maar paardlief lijkt wel meer ontspannen dan op de voorgaande foto's
Doelen:
* leren zitten
* van de zomer een B proefje kunnen rijden