Comanche Siësta @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Comanche Siësta @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:03

Maandag avond is mn nieuwe paardje gekomen :)
Het doel is om zometeen de SGW sport in te gaan, maar eerst gaan we werken aan de dressuur!!

Siësta is een 4 jarige merrie van Havik!

Ik zou graag opbouwende kritiek ontvangen :)

* Handen rechtop
* meer lengte in de hals nog soms
* meer van achteruit gaan lopen
* cap is eigen keus!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En nog even 1 foto zonder zadel
Afbeelding

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:08

Vind het er netjes uitzien, handen op de goed hoogte, mooi rechtop.

Paard loopt volgens mij op sommige foto's net iets achter de loodlijn

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:08

Het ging super :)
Idd je eigen punten en voor je blijven kijken O:) (al valt het op de foto's mee ;))
Het is echt een super paardje! Gaat helemaal goed komen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 20:13

wonder007 schreef:
Vind het er netjes uitzien, handen op de goed hoogte, mooi rechtop.

Paard loopt volgens mij op sommige foto's net iets achter de loodlijn

Klopt :j
ze moet nog wat langer worden in haar hals, en dan komt ze dus ook weer netjes voor de loodlijn :)

Bedankt voor je reactie

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:54

Leuk ding Laura, die moeten we maar eens een keer komen meeten! :) En wat mijn betreft zit je er al heel erg netjes op! Ik heb alleen wel een beetje het idee (kan ook het beeld zijn, weet niet of je het zo voelt) dat je erg stijf zit op sommige foto's & in de galop op je kont blijven zitten en niet naar voren komen hangen met je bovenlichaam. Je handen en benen heb je netjes op 1 plek en tenen mooi naar binnen. De foto zonder zadel geeft een mooi beeld weer! :) Nog lekker aan elkaar wennen en dat SGW gaat er wel komen met jullie!

vilouma

Re: Comanche Siësta @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:50

ziet er goed uit!

Van mij hoeft die echt niet langer in de hals hoor,hij loopt fijn van achter naar voor, maar wel mooi door de kaak heen. Hij mah iets losser laten in zn lijf lijkt wel ,volgens mij loopt die vrij strak en vlak. Maar ziet er verder netjes uit!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:07

Ik zie een paard wat zich behoorlijk vasthoud in het lichaam.
Een stuk minder focussen op de voorkant dus en eerst aan het been maken. Houd alleen licht contact van voor. Geen knik in je polsen en niet je handen te laag, zo werk je streng in.
Ga overgangen rijden en figuren, volte's verkleinen en openen en daarbij het paard niet over of op de schouder laten vallen.

Daarnaast zou ik een zadelmaker laten komen, je zadel ligt te ver naar voren wat de schouder van het paard blokkeert. Je beugels mag je langer maken zodat je in het dieptepunt van het zadel komt te zitten, je zit nu te ver op de lepel.

Goed les nemen is eigenlijk wel een vereiste, je moet dingen leren aanvoelen zoals het op of over de schouder lopen en hoe dat op te lossen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 06:07

Iedereen bedankt voor de reacties :)

@ Air; Ik zit totaal niet aan de voorkant, heb enkel licht contact, alles wat ze van voren doet, doet ze zelf ;)
Zadelmaker omdat mijn zadel te ver naar voren ligt? Dat is gewoon een kwestie van hem zelf verder naar achteren leggen.. ;) Zadel maker laat ik over enkele weken komen omdat ze nog 0.0 bespiering heeft en die bespiering gaat er nu op komen, dan kan ik over 2 maanden weer mn zadel laten aanpassen ;)
Mijn beugels langer kan niet ivm eigen blessures en les nemen gaan we ook zeker doen maar ik heb haar net 3 dagen! Vanmiddag hebben we onze eerste les gepland :j

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:20

Ziet er goed uit. In de galop, mag je idd wat meer naar achteren gaan zitten. Maar ik vind het er al goed uit zien, zeker omdat je haar nog niet zo lang hebt.

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:28

leuk paardje hoor! :)
ik denk dat de punten die je aangeeft vanzelf wel gaan komen naarmate je meer met der gaat rijden en trainen .

Veel plezier nog met je nieuwe aanwinst.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:04

@ Nicole, er is nog erg veel wat er verbeterd moet worden aan Sies, zo wil ze maar moeilijk haar linkerachterbeen meenemen en volledig ontspannen in haar hele lichaam..

Dit komt allemaal goed onder goede begeleiding :)!

Ze loopt indd wel fijn met haar hoofdje omlaag, maar dat is niet alles natuurlijk ;)!