Obiku en ik nu 4 maanden samen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ragebol

Obiku en ik nu 4 maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 21:07

Obiku is een kwpn-er van 15 jaar jong en 1.78 schofthoogte.
Hij heeft in 2005 Z gelopen met 6 winstpunten.
Sinds April dit jaar is hij mijn maatje.
Bij zijn vorige eigenaar heeft hij voornamlijk in het land gestaan(erg zonde)
Nu ben ik de dressuur weer rustig aan het oppakken met hem.
Beetje buigen en aanleuning zoeken.
Hij is een beetje spierloos en dit moeten we rustig aan weer ontwikkelen.

Hier wat foto`s van de dag dat ik hem kocht tot nu (4 maanden later)

Dit was een foto van marktplaats

Afbeelding
Afbeelding

De eerste x rijden
Afbeelding
Afbeelding
Deze zijn augustus

Afbeelding

pasje wijken
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

opbouwende kritiek is altijd welkom.
Ook over houding en zit.

vuurneon

Re: Obiku en ik nu 4 maanden samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:10

Leuk paard! Lekker groot haha :D Maar zo te zien is het een perfecte maat voor jou :j

Ik vind dat je er wel op moet letten dat je je handen niet te ver uit elkaar hebt, hij moet je weer leren op te zoeken maar op deze manier mist hij wat vrijheid omdat je hem vast zet.

ragebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 21:11

Dank je wel.
Ik ga ermee aan de slag.
Volgende foto`s zullen dan beter zijn.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:59

Hoi, leuk paard!!! Probeer wel op te letten dat hij niet achter de loodlijn loopt. Ook neemt hij zijn achterhand niet goed mee, probeer hem wat actiever te krijgen(overgangen rijden, figuren etc.), hij valt uit elkaar onder je, ook nog een puntje wat je houding betreft: probeer lekker ontspannen te zitten, sluit je armen aan en probeer je hakken naar beneden te houden.
Voor de rest een leuke combinatie en ik hoop dat je veel plezier met hem gaat krijgen!!!

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:59

Leuk paard! Erg groot! haha jullie passen wel goed bij elkaar! leuke combinatie!
Let inderdaad op je handen dat je ze niet te breed zet. Probeer lekker veel figuren en tempo wisselingen te maken.
Voor zo'n korte tijd ziet het er helemaal niet slecht uit!
Veel plezier nog samen!

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:27

Ik vind dat hij een valse knik maakt in zijn hals. Hij maakt zijn hals niet mooi rond maar maakt een knik een stukje achter de nek, zodat het lijkt of zijn hals daar 'breekt'. Dit is een manier van hem die hij heeft aangeleerd om aan een harde hand te ontkomen. Hij is dus niet echt nageeflijk maar knikt om zijn mond te ontlasten. Hij kan dat bij jou ontwikkeld hebben maar ook al bij de vorige eigenaar. Het is een lastig probleem. Probeer hem nageeflijk te rijden door contact met de mond en goed van achter naar voren rijden. dus ook goed met je benen rijden, en vooral niet teveel met je hand willen regelen.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:26

hey
ten eerste wat een paard zeg!
mooie kleur,ik vind het opvallen bij de foto van stukje wijken
dat je je handen naast de hals houd , meschien kun je ze beter gewoon boven de schoft houden!
verder ga zo door
gr hackny

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:24

Leuk paard, inderdaad een vals knik zit er in. Probeer zijn hoofd en hals houding moet lager en meer ontspannen door de rug en hals

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:38

Haaa Obi, grappig om hem tegen te komen! Hij was van een vriendin van mij en zij had er niet zoveel tijd voor. Wat fijn dat hij zo'n goed plekje heeft gekregen! Heel veel succes en plezier ermee! Wil je gaan starten met 'm?

Omdat het HAW is: denk er aan dat je je handen/armen/schouders niet zo vast zet: ontspannen!!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:53

hee melis!!
jij ook op bokt! ik denk wat toevallig nog een paard dat obiku heet
je foto's zien er goed uit, maar dat had ik natuurlijk al op hyves gezegd.
de foto's zijn een moment opname, en normaal gesproken is hij veel losser (op de foto's oogt het een beetje stug/strak) en heeft hij deze valse knik niet in zijn hals. omdat je op HAW commentaar moet geven; misschien opletten dat je niet je handen te wijd en te laag zet.
we blijven lekker doortrainen met hem, want het gaat steeds beter, en ben nog steeds elke dag blij dat ik hem mag bijrijden :):)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:36

super mooi paard!

zorg dat je je prettig en op je gemak voelt bij hem,en je ontspant, dan neemt hij deze houding waarschijnlijk wel over en zal t beter gaan :)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:11

kamille schreef:
Ik vind dat hij een valse knik maakt in zijn hals. Hij maakt zijn hals niet mooi rond maar maakt een knik een stukje achter de nek, zodat het lijkt of zijn hals daar 'breekt'. Dit is een manier van hem die hij heeft aangeleerd om aan een harde hand te ontkomen. Hij is dus niet echt nageeflijk maar knikt om zijn mond te ontlasten. Hij kan dat bij jou ontwikkeld hebben maar ook al bij de vorige eigenaar. Het is een lastig probleem. Probeer hem nageeflijk te rijden door contact met de mond en goed van achter naar voren rijden. dus ook goed met je benen rijden, en vooral niet teveel met je hand willen regelen.

Dat was het eerste dat me opviel. Hij laat niet los. Goed voorwaarts neerwaarts rijden en rechtrichten.
Ben je al aan het lessen??

Met wat voor bit rijdt je bijrijdster????

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:51

Probeer wat meer voor je uit te kijken en te kijken waar je heen wilt, verder hele leuke combi.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:55

Sette schreef:
kamille schreef:

Met wat voor bit rijdt je bijrijdster????

ik zal even antwoorden :D
de eigenaresse had nog een soort stangbit liggen en ze vroeg mij om hier ook een keer mee te rijden.. dat zijn ook de foto's die in mijn profiel staan. maar ik vond het bit en die dubbele teugels maar zelf niks en de keer op de foto's is ook de enige keer dat ik hem daarmee heb gereden. ik rijd gewoon op een enkel gebroken bit (zoals ook de foto in mijn profiel met het lichtruine t-shirtje aan).
ik weet niet of iedereen mijn hyves kan bekijken maar daar staan wel gewoon filmpjes met het normale bit ( www.jamiee92.hyves.nl )

DonLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:48

Erg leuk paard! Probeer zoals al eerder is opgemerkt je handen niet te breed te zetten, hakken laag en blijf hem goed van achter naar voren rijden. Dat betekent dat je dus veel meer been moet geven dan dat je nu doet, je zult merken dat hij dan wat losser wordt in je hand en dat hij dan dus daadwerkelijk gaat nageven. Hij blijft er nu zo'n beetje tussen hangen.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:25

Leuk paard, maar hij heeft wel een ontzettende valse knik in zn hals! Dit is geen aanleuning, je zit hem nu gewoon in de krul te trekkken. Focus niet op die voorkant, hou daar ligt contact en ga lekker overgangen, schijnovergangen, figuren rijden en hij m actief! Want het is een prachtig paard, maar het is gewoon jammer dat ie zo gereden wordt. En als dit moet van je lesgever, dan zou ik even opzoek gaan naar een andere ;)

En dit is niet rot bedoeld ofzo, ik probeer alleen duidelijk te maken dat dit zo niet op gaat schieten