Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSimonee schreef:Les nemen !
Dressuurgek schreef:Hmm, ik denk echt dat het door scheefheid komt, en dat is helemaal niet erg want ieder paard is scheef en daar moet je gewoon aan werken. Je zegt dat je linksom meer druk hebt op rechts maar stelling en contrastelling lukt wel. Nu is het stelling vragen niet zo heel spannend maar let eens op de schouders van je paard. Ik heb het idee dat hij met zn rechterschouder buiten de massa plaatst (meer druk op rechter teugel) waardoor hij heel makkelijk naar rechts kan wijken maar bij het wijken naar links lukt hem dat lichamelijk niet omdat hij die rechterschouder niet naar links (dus onder de massa) kan brengen. Ik denk dat je paard wel in stelling loopt als je dan van m vraagt, maar geen buiging heeft, en dan bedoel ik van kop tot staart gebogen.
rachel_j schreef:Dressuurgek schreef:Hmm, ik denk echt dat het door scheefheid komt, en dat is helemaal niet erg want ieder paard is scheef en daar moet je gewoon aan werken. Je zegt dat je linksom meer druk hebt op rechts maar stelling en contrastelling lukt wel. Nu is het stelling vragen niet zo heel spannend maar let eens op de schouders van je paard. Ik heb het idee dat hij met zn rechterschouder buiten de massa plaatst (meer druk op rechter teugel) waardoor hij heel makkelijk naar rechts kan wijken maar bij het wijken naar links lukt hem dat lichamelijk niet omdat hij die rechterschouder niet naar links (dus onder de massa) kan brengen. Ik denk dat je paard wel in stelling loopt als je dan van m vraagt, maar geen buiging heeft, en dan bedoel ik van kop tot staart gebogen.
maar hij wijkt juist "makkelijk" naar links ipv naar rechts, dus wel wijken voor mn rechterbeen maar niet voor mn linker.
rachel_j schreef:ik snap de strekking idd, maar ben ik met mn oefeningen dan op de goede weg om hier verbetering in aan te brengen?
rachel_j schreef:@ PriscaZ ; het is niet zozeer de oefening "wijken" op bijv. de lange zijde, ik doel met wijken letterlijk op het opzij gaan voor de druk van mijn been.dus ook volte openen,sluiten etc.
rachel_j schreef:@ dressuurgek ; volte openen,sluiten is idd een zware oefening momenteel!
zoals gezegd, hij wijkt wel voor het rechterbeen maar niet voor mn linker.
ik heb hem nog nooit laten masseren , of is dat iets wat je zelf kan doen?

rachel_j schreef:maar hij wijkt juist "makkelijk" naar links ipv naar rechts, dus wel wijken voor mn rechterbeen maar niet voor mn linker.