boy @springwork ;p

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

boy @springwork ;p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:44

Hallooo,
Hier is boy weer :)
nog eens zijn paspoortje ;

Naam ; Zanzuro Apal
Roepnaam; Boy
Leeftijd ; 11
Grootte ; 1m52
Ras; Arabische Volbloed
...
Hij heeft ooit dressuur L gereden maar dat is al heel lang geleden dus veel zit daar niet meer van in haha ;')

Punten waar we aan moeten werken ;
-soms geef ik niet genoeg mee ?
-Als ik nu de foto's zie moeten mijn teugels ook wat korter denk ik ?
-zeggen jullie maar er zullen wel nog veel zijn ;p
-
-
-
in onze vorige topic kregen we commentaren zoals ; dat ik te veel naar voor ging hangen , dat ik op een piste moest rijden etc voor het springen , ... hier heb ik aan proberen werken .
[RT-HAW] Boy @springwork (: hier is het vorige topic :)
heb ik genoeg info gegeven ?
Foto's;
de foto's staan niet echt in volgorde ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
70 cm

Afbeelding
70

Afbeelding
80 cm ,Hier kwamen z'n passen niet uit vandaar de rare sprong ;p

Afbeelding
80

Afbeelding
90 cm
Afbeelding
Deze vind ik ersoonlijk mooi ;p 90 cm

Afbeelding
1m
Afbeelding
En afstappen en onmiddelijk z'n hoofdje de lucht in :p

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:16

Leuke foto's en leuk paard. Alleen lijkt het op sommige foto's dat je nogal steun zoekt aan je teugels, kan dit zijn of is dit een moment opname?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:18

wonder007 schreef:
Leuke foto's en leuk paard. Alleen lijkt het op sommige foto's dat je nogal steun zoekt aan je teugels, kan dit zijn of is dit een moment opname?

Zou'n momentopname moeten zyn want ik merk daar zoiso in het echt niets van ;p en normaal hangen mijn teugels altijd los dus haha :) bedankt voor de reactie !

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:19

Heb je mischien een filmpje? Ik vind het lijken alsof hij op de voorhand loopt. Ziet er al beter uit dan het vorige topic! Ook het materiaal en de omgeving! Heb je les :) ?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:23

Laura_x_ schreef:
Heb je mischien een filmpje? Ik vind het lijken alsof hij op de voorhand loopt. Ziet er al beter uit dan het vorige topic! Ook het materiaal en de omgeving! Heb je les :) ?

Neen zal er volgende keer wel 1 maken en wat kan je er dan aan doen dat hij opde voorhand loopt ? speciale oefeningen ofzo ? en ja ik heb les maar niet elke keer natuurlijk ;p

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:24

ik weet niet heel veel van springen, maar het valt me erg op dat je zo de lucht in kijkt naar boven, boven een sprong. Dat lijkt me niet zo gunstig voor je nek, ook bij het landen. Is het niet de bedoeling dat je gewoon voor je uitkijkt?

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:25

Leorah schreef:
ik weet niet heel veel van springen, maar het valt me erg op dat je zo de lucht in kijkt naar boven, boven een sprong. Dat lijkt me niet zo gunstig voor je nek, ook bij het landen. Is het niet de bedoeling dat je gewoon voor je uitkijkt?

Zie het ook maar pas op de foto's igg merk ik er niet zo veel van :') bedankt wel.

Kimmej

Re: boy @springwork ;p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:32

Leuke pony! Mag naar mijn smaak wel net een kleeeinnn tikje voller (zeker in de zomer, anders heb je met deze paardjes zo snel de kans dat ze in de winter nogal invallen..)

Hij loopt inderdaad wat op de voorhand, maar eigenlijk zijn heel veel Arabieren of arabierenmix paardjes op de voorhand gebouwd, en gaan dus automatisch minder makkelijk zitten (zelf heb ik ook een mix). Er zijn genoeg sites die je vertellen over oefeningen waarmee je je paard meer leert te 'zitten', maar aangezien dit een springtopic is richt ik me even daar op.

Probeer inderdaad echt recht vooruit te kijken, eigenlijk 'tussen de oren van je paard door'. Dan zit je namelijk zelf ook gelijk een stuk rechter boven je paard boven een sprong en haal je hem niet uit balans. Daarnaast heb ik het idee dat je zadel nogal kiept, kan ook precies het moment zijn hoor, maar is je zadel goed op maat zonder bontje eronder? Dan kan je deze er namelijk beter onder vandaan halen. Ook een borsttuig is heel mooi, maar het probleem bij pony's van dit ras is dat de zadels vaak naar voren schuiven, en jouw borsttuig draagt daar dan alleen maar aan bij, pas dus met rijden op dat het zadel niet op de schouder eindigt (op sommige foto's lijkt dit zo, andere niet).

De tweede foto van 70 cm is een mooi beeld, ook op het juiste moment genomen en daar zit je mooi in de verlichte zit boven je zadel. Je houdt je benen ook al mooier op de plaats dan in het eerste topic!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 18:39

Kimmej schreef:
Leuke pony! Mag naar mijn smaak wel net een kleeeinnn tikje voller (zeker in de zomer, anders heb je met deze paardjes zo snel de kans dat ze in de winter nogal invallen..)

Hij loopt inderdaad wat op de voorhand, maar eigenlijk zijn heel veel Arabieren of arabierenmix paardjes op de voorhand gebouwd, en gaan dus automatisch minder makkelijk zitten (zelf heb ik ook een mix). Er zijn genoeg sites die je vertellen over oefeningen waarmee je je paard meer leert te 'zitten', maar aangezien dit een springtopic is richt ik me even daar op.

Probeer inderdaad echt recht vooruit te kijken, eigenlijk 'tussen de oren van je paard door'. Dan zit je namelijk zelf ook gelijk een stuk rechter boven je paard boven een sprong en haal je hem niet uit balans. Daarnaast heb ik het idee dat je zadel nogal kiept, kan ook precies het moment zijn hoor, maar is je zadel goed op maat zonder bontje eronder? Dan kan je deze er namelijk beter onder vandaan halen. Ook een borsttuig is heel mooi, maar het probleem bij pony's van dit ras is dat de zadels vaak naar voren schuiven, en jouw borsttuig draagt daar dan alleen maar aan bij, pas dus met rijden op dat het zadel niet op de schouder eindigt (op sommige foto's lijkt dit zo, andere niet).

De tweede foto van 70 cm is een mooi beeld, ook op het juiste moment genomen en daar zit je mooi in de verlichte zit boven je zadel. Je houdt je benen ook al mooier op de plaats dan in het eerste topic!

Wel hij heeft het altijd dat hij heel hard vermagert als het zo van 'koud' naar 'warm' gaat .. normaal is dat later maar omdat nu het weer hier in de zomer niet echt zomerweer was heeft hij dat al eerder denk ik .. geef hem nochtans zeker genoeg eten , 3 grote scheppen mengeling en genoeg hooi en hij staat op de weide waar nog een beetje gras op staat ;) nu is hij aan zijn buik al veel bijgekomen maar vanachter mag er wel nog wat bij ... En ja heb elke keer wel iemand die het vernoemd in een topic van op de voorhand lopen :') zal het eens opzoeken , en ja bij sommige springfoto's is het zadel wat naar voren maar bij het gewsoon rijden zit het goed volgens mij , niet ? ;)
bedankt !

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:51

Leuk paardje,
probeer wat meer op je billen te zitten tijdens de galop. En wat meer achterover, dus uitzitten de galop. Dat werkt misschien wel. En probeer je benen stiller te houden. De ene foto zie je je benen ver naar voren en de andere foto wat verder naar achteren, kortom wiebelbeentje denk ik dan aan.

Succes.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:19

Wow, een wit paard wat nog schoon is ook..knap!

Je moet meer lucht geven boven de sprong zodat je paard de ruimte heeft om te springen.
Wat ook al eerder gezegt is moet je naar voren kijken tussen de oren van je paard en niet omhoog, zo kun je ook beter anticiperen wanneer je paard gaat springen, je moet echt met je paard meespringen ipv mee te liften,als je begrijpt wat ik bedoel.
Zijn techniek is nu nog niet echt super (qua basculatie en voorbeengebruik) dit kun je verbeteren door lager te gaan springen en bijvoorbeeld in- uitjes neer te zetten of een hindernis met 3 of 4 galopsprongen ertussen, meer oefenen op de techniek en de handigheid ipv de lucht in te gaan.

Heel veel succes ermee, je hebt een mooi arabiertje onder je derriere ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:10

@ Romi2011; ja , wel het probleem is dat hij zo'n hobbelgalop heeft ;') en wiebel benen ? dat kan haha nog nooit op gelet ;d

@nobel1; in het vorige topic zeiden ze (zwegen ze niet over) dat ik veel teveel meeging naar voren heb nu aan mijn houding proberen werken voor niet zo te gaan meeVLIEGEN , zal het moeten vinden denkik wat het beste is haha bedankt voor de tips hé zal er zeker wat mee doen ;')

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:15

Ik vind het er zeer goed uitzien!
Ik zie je springhouding van een jaar geleden nog steeds voor me.. ik moet zeggen : wat een verbetering !
Echt fantastisch gewoon, ook super dat hij tegenwoordig blijft aan de teugel lopen :p
ik zie een mooie toekomst voor jullie beiden ! :D
p.s. goeie fotograaf -aa-

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:45

probeer je rug niet zo hol te houden tijdens het springen en ik heb het idee dat hij wat kort loopt in zijn gangen?
verder leuke foto's ;)