Kimmej schreef:Leuke pony! Mag naar mijn smaak wel net een kleeeinnn tikje voller (zeker in de zomer, anders heb je met deze paardjes zo snel de kans dat ze in de winter nogal invallen..)
Hij loopt inderdaad wat op de voorhand, maar eigenlijk zijn heel veel Arabieren of arabierenmix paardjes op de voorhand gebouwd, en gaan dus automatisch minder makkelijk zitten (zelf heb ik ook een mix). Er zijn genoeg sites die je vertellen over oefeningen waarmee je je paard meer leert te 'zitten', maar aangezien dit een springtopic is richt ik me even daar op.
Probeer inderdaad echt recht vooruit te kijken, eigenlijk 'tussen de oren van je paard door'. Dan zit je namelijk zelf ook gelijk een stuk rechter boven je paard boven een sprong en haal je hem niet uit balans. Daarnaast heb ik het idee dat je zadel nogal kiept, kan ook precies het moment zijn hoor, maar is je zadel goed op maat zonder bontje eronder? Dan kan je deze er namelijk beter onder vandaan halen. Ook een borsttuig is heel mooi, maar het probleem bij pony's van dit ras is dat de zadels vaak naar voren schuiven, en jouw borsttuig draagt daar dan alleen maar aan bij, pas dus met rijden op dat het zadel niet op de schouder eindigt (op sommige foto's lijkt dit zo, andere niet).
De tweede foto van 70 cm is een mooi beeld, ook op het juiste moment genomen en daar zit je mooi in de verlichte zit boven je zadel. Je houdt je benen ook al mooier op de plaats dan in het eerste topic!
Wel hij heeft het altijd dat hij heel hard vermagert als het zo van 'koud' naar 'warm' gaat .. normaal is dat later maar omdat nu het weer hier in de zomer niet echt zomerweer was heeft hij dat al eerder denk ik .. geef hem nochtans zeker genoeg eten , 3 grote scheppen mengeling en genoeg hooi en hij staat op de weide waar nog een beetje gras op staat
nu is hij aan zijn buik al veel bijgekomen maar vanachter mag er wel nog wat bij ... En ja heb elke keer wel iemand die het vernoemd in een topic van op de voorhand lopen
zal het eens opzoeken , en ja bij sommige springfoto's is het zadel wat naar voren maar bij het gewsoon rijden zit het goed volgens mij , niet ? 
bedankt !