Stelling op links.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhineasFerb

Stelling op links.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 13:38

Hallo :)

De slechtere kant van mijn paard is links.. De slechtere kant van mij is links..
Dit zorgt helaas voor de nodige problemen op de linkerhand..

Hij pakt vast op links, rechts neemt hij niet aan, met het gevolg dat ik dus meer met mijn binnenhand ga doen,
wat dus juist het tegenovergestelde effect heeft.. Stelling links krijg ik er gewoon niet in..
En ook op mijn linkerbinnenbeen krijg ik veel minder reactie dan rechts..
Als ik rechts eraan blijf houden gaat hij helemaal met zijn hoofd naar buiten lopen, en in de hoeken dus rechtdoor omdat hij het niet snapt, dan moet ik links er wel even bij pakken..

Ik weet even niet meer hoe ik het aan moet pakken. Ik kan bijna geen volte meer rijden zonder mijn linkerhand te gebruiken, en wil nu gewoon consequent het op de juiste manier doen.. Zodat hij mijn rechterhand gaat aanpakken..

Iemand tips? Denk dus vanaf het begin.. De linkerkant is echt waardeloos.. Op rechts gaat alles super fijn..

Groetjes,
en alvast bedankt!

Inngge

Re: Stelling op links.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:47

Eerst flink van je binnenbeen af rijden, zodat de druk op je binnen teugel eraf gaat.

Wij lopen altijd aan de linkerkant van het paard. Daardoor krijg je dat hij op een hand fijner te rijden is.
Eigenlijk zou je als het nog een veulen was, aanleren dat je aan beide kanten ernaast kan lopen.

Zo kun je dat voorkomen.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:06

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb het nu grotendeels opgelost door heel bewust te rijden qua zit en hulpen.
Ging zelfs helemaal scheef zitten naar de rechterkant. :(
Ik werk hem op de linkerhand eerst los in de stap.
Daarbij let ik goed op dat ik recht zit en mijn linkerheup heel iets in draai op de volte.
Dan wil ik perse reactie op mijn binnenbeen zodat hij zich ook echt rond gaat maken om mijn binnenbeen.
Ik rij met nauwelijks tot geen druk op de binnenteugel en deze leg ik van de hals af zonder er aan te trekken, maar hou de buitenteugel er goed aan.
Ook geef ik kleine kneepjes op de binnenteugel en laat weer los.
Hij moet dan van mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel gaan lopen en de aanleuning zoeken en vinden.
Ik ben geen instructrice, dus misschien formuleer ik eea niet volgens de termologie.
Dan neem me niet kwalijk.

PhineasFerb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 06:22

Inngge schreef:
Eerst flink van je binnenbeen af rijden, zodat de druk op je binnen teugel eraf gaat.

Wij lopen altijd aan de linkerkant van het paard. Daardoor krijg je dat hij op een hand fijner te rijden is.
Eigenlijk zou je als het nog een veulen was, aanleren dat je aan beide kanten ernaast kan lopen.

Zo kun je dat voorkomen.

Maar hoe krijg ik een betere reactie op mijn binnenbeen?
Want vaak heb ik op die kant ook meer kracht nodig, terwijl ik als ik rechts een beetje aandruk zo resultaat heb..

Carlijn92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 06:25

Als die niet reageert op je binnenbeen kun je hem altijd even bijtikken met een zweepje
vlak achter je been.
Verder moet je gewoon consequent je buiten teugel eraan houden en hem van daaruit
voorizchtig links los maken. stelling vragen en weer loslaten zeg maar.
Maar vooral niet in de verleiding komen om je buiten teugel los te laten. Dat is
namelijk wat hij wil.
Sucses

charmedxlove

Re: Stelling op links.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:37

hii ik heb het ook maar dan met roi zijn rechterkant is nu eigenlijk best wel haast helemaal weg ;) heb er 3 maanden over gedaan.

pff ff denken hoor hoe wij het doen.

rechterhand er bijhouden hoe moeilijk ook druk met je linker binnen been naar je buitenhand toe en blijf goed begrensen met rechts elke x als hij op links gaat hangen begrensen met rechts en doordrukken met je binnenbeen gaat hij versnellen omdat het te moeilijk word dan maak je een ophouding over beide teugels en daarna meteen weer ontspannen en steeds herhalen totdat hij het weet loopt hij naar recht te kijken hup begrensen doordrukken en over 2 teugels verdelen.

probeer links zo veel mogelijk los te laten wand zodra je op rechts los gaat laten dan krijg je hem links dubbel zo hard terug.
rijd hem goed voorwaarts ook dat blijven doen hou hem bezig.
juist veel op de linkerhand rijden wand dat is zijn moeilijke kant veel voltes sluiten en openen en slange voltes tot 6 bogen en als hij dan met links buigen sneller gaat lopen omdat het te moeilijk word ophouding over 2 teugels wel altijd eerst rechtstellen en dan omzetten naar de kant die je op wilt als dat niet lukt zet hem maar recht en dan in stap omstellen en weer aandraven.
reageert hij niet genoeg op je been neem er dan een zweepje bij elke x dat hij niet reageert tikje net achter je kuit van hup opletten je moet eromheen en laat je been goed lang ;)

het ligt dus zoals ik lees aan zijn rechtgerichtheid dus veel buigen wijken voltes dor een s het gaat er dan ook niet om dat je 3 meter vooruit moet om om te stellen rijd maar zolang rechtuit op een s van hand veranderen als dat jij nodig hebt om hem om te stellen ;) je zal waarschijnlijk merken dat hij veel losser word en beide kanten goed opgaat maar houd altijd je rechterkant erbij wand geloof me ik heb veel te lang vast gehouden bij mijn paard op rechts ( recht slecht ) en nu zit mijn hele rug vast ( die van mij ) en loop k in het ziekenhuis rond omdat ik ermee mijn rug heb verpest zeg maar ;) dus probeer los te laten hoe moeilijk het ook is erg belangerijk gewoon en vraag niet te veel stoppen als het beter gaat zelf de kleinste verandering is een vooruitgang.

suc6 ermee hoop dat het lukt.