Ik rijd nu al een tijdje paard, een paar jaar. Maar het probleem is eigenlijk in de eerste instantie dat ik het mezelf heb geleerd, tenminste het zitten. Daar heb ik nooit echt goede instructie in gehad.
Mijn houding is vrij slecht, ik druk mijn voeten wel goed naar beneden, behalve in de galop. Maar mijn tenen draaien heel erg naar buiten toe. In de stap heb ik het wel goed onder controle en dan lukt het me ook wel aardig om me knieën naar binnen te draaien. Maar zodra ik dan aan draaf, dan gaat het weer naar buiten toe.
Ik heb nu al een behoorlijke tijd privéles, die probeert er ook wat op te letten, maar wil het niet de hele tijd herhalen, want dat is ook zonde van de les.
Nu had ik van een vriendin de tip gekregen om van die beugelblokjes te kopen waardoor je tenen eigenlijk wel naar binnen moeten. Maar ik presteer het om zelf daar doorheen me tenen naar buiten te steken.
Ik hoopte dat jullie misschien wat tips voor me hadden, waardoor ik zelf wat een betere houding krijg. Ik vind het zelf best wel storend

Liefs Jollie