Gambler op vreemd terrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Gambler op vreemd terrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 15:43

Begin august ben ik voor een weekje bij bokker Racheeel_ gaan logeren en mijn lieve pony Gambler mocht mee. Er waren stellen etc. aan huis aanwezig, dus het was een echte paardenvakantie! In de loop van de week hebben we heel veel foto's gemaakt. Aangezien ik ziek in bed lig, is dit het goede moment om de foto's eens met rust door te kijken en met jullie te delen.

Gambler en ik zijn ondertussen vier jaar een setje ([RIJ-ITP] Vandaag is een heel speciale dag..). Het was voor ons de eerste keer om serieus aan de slag te gaan op (voor ons beiden) vreemd terrein.
Sinds anderhalve jaar zijn we serieus bezig met dressuren, vorig jaar in de zomer hebben we er zo'n drie maanden uitgelegen ivm blessure en persoonlijke omstandigheden. Tijdens de winter hadden we een klein dipje, maar sinds begin van het jaar zijn we weer goed op weg! In het begin waren we voornamelijk bezig met aanleuning en basistempo om het mogelijk te maken om een uur lang ontspannen door de bak te komen. Toen het basistempo onder de knie was, zijn we veel gaan werken aan de (schijn)overgangen en het voorwaarts en terug rijden. Ik rijd Gambler met name voorwaarts/neerwaarts, om er zeker van te blijven dat hij ontspannen blijft. Het is ondertussen ook zo dat ik hem (meer) kan oprichten, maar ook weer makkelijk kan laten zakken. Hij vindt het nog moeilijk, waardoor die nog te vlak is. Hieraan wordt gewerkt :)

Tijdens het rijden vind ik het vooral moeilijk mijn armen/handen in een rechte lijn te houden. Wanneer ik nageef, strek ik gelijk mijn hele arm te veel uit. Dit leidt er ook toe dat ik af en toe te veel naar voren kiep. Ik ben mezelf hier bewust van en probeer mezelf zo veel mogelijk te corrigeren tijdens het rijden, maar af en toe schiet het er toch weer in.

Hier nog twee oude topics:
_MG @ [RT-HAW] Gambler @ work.
_MG @ [RIJ-ITP] Gambler opnieuw op de foto!

En dan nu de foto's. Het waren er enorm veel, dus ik heb het zo veel mogelijk beperkt. De eerste foto's zijn in de bak genomen bij Rachel thuis. De bak is al een tijdje niet meer gebruik, het was erg stoffig en er waren wat hobbels in gaten overal, dus even wennen! De foto's op het gras zijn in de wei genomen. Er zit een klein bergje op het gazon, wat het af en toe wat lastig maakt. Buiten heb ik alleen gedraafd en gestapt. Gambler heeft rondom ijzers, en een galopje waagde ik toch niet. De laatste foto's zijn genomen in de binnenbak van de manege in de buurt. Enjoy!

1) om te beginnen eventjes longeren. De nieuwe omgeving was toch een beetje spannend :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ILB7GX3W.jpg

2) Daar gaan we dan!
Afbeelding

3)
Afbeelding

4) Galop
Afbeelding

5) Galop op de hoefslag, hier was een stuk met veel hobbels
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHSLJ6XM.jpg

6) Hier dus het bergje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YKRQPLQZ.jpg

7) laag
Afbeelding

8) hoog
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11) Achterkant
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQL738LX.jpg

12)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DLZRCOK3.jpg

13)Voorkant
Afbeelding

14)Samen uitstappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KEKJJCUX.jpg

15) Grote bak, nieuw dekje, nieuwe bandages (waarvan het klitteband helaas niet aansloot, probleem is ondertussen aangepakt :))
Afbeelding

16)
Afbeelding

17)
Afbeelding

18)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCXBS3EW.jpg

19) Galopje
Afbeelding

20)
Afbeelding

21)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFQ38UZE.jpg

22) galopje
Afbeelding

23)
Afbeelding

Opbouwend commentaar is altijd welkom, maar hou het een beetje netjes :)

WM_

Re: Gambler op vreemd terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:10

Zoals je zelf al aangeeft zit je te stoeien met je handen/armen. Als ik zo naar de foto's kijk zie ik regelmatig dat je duimen niet het hoogste punt van je hand vormen en je handen ook erg wijd hebt staan. Wat tips zijn dus je handen sluiten, dichter bij elkaar brengen, en ook hogerop plaatsen. Je geeft zelf al aan dat je bezig ben je paard op te richten, ik denk dat dat inderdaad een belangrijk punt is, je paard heeft nu te veel van zijn gewicht op de voorhand liggen. Probeer daarbij ook zelf rechtop te zitten en je gewicht zo eerlijk en makkelijker voor je paard te verdelen. Dit is voor hem uiteindelijk ook prettiger en werkt misschien ook weer positief voor het 'ontspannen' rijden wat je zelf al noemde.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt en veel succes ermee!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:17

je zit idd behoorlijk ver naar voren, en je handen zijn wat wijd uit elkaar.

verder prima! :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:06

WM, dankje voor je tips! Idd een belangrijk punt van de handen, maar ik blijf het zo ontzettend moeilijk vinden := Als ik eraan denk, dat ik zelf al een enorm verschil kan zien in vergelijking met foto's van vorig jaar, weet ik wel dat het mogelijk is, maar ik moet eigenlijk continu iemand in mijn oor hebben die zegt dat ik mijn handen moet 'dragen'. Heb er zelfs al over nagedacht om er een mp3 bestandje van te maken en die op mijn ipod te zetten en af te spelen tijdens het rijden... :')

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:15

ik ga mee met de eerste reactie je handen staan te wijd en te laag waardoor je idd voorover kiept, ik heb dit probleem ook altijd gehad en het is moeilijk om dit in 1 x "goed" te hebben .. probeer eens wat meer op je bips te zitte bij wijze van spreken op je kontzakken die niet op een paardrijbroek zitten :-) en je ellebogen meer aangesloten voor je handen wat hoger te houden en wat dichter bij elkaar voor de rest ziet alles er verker keurig uit hoor en een super mooi paard heb je! heel veel plezier en sucses ermee .. :+

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 19:45

Oke, bedankt voor de tip! En thnx, dat vindt ie altijd leuk om te horen :D

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:48

Super mooi paardje heb je TS! Vind jullie ook een leuke combi! Paardje loopt erg mooi, soms misschien net iets te diep, maar het ziet er eigenlijk super uit. Tips die ik heb: Onderbenen verder terug, die lijk je soms af te steken. Rechterop zitten, hoofd vooruit, schouders naar achteren, ellebogen meer richting je lichaam, armen zijn nu te wijd) Verder top, je hebt je paardje erg mooi aan het lopen!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 06:56

jullie zijn erg vooruit gegaan!
je houding moet je idd nog wat aan werken, je hebt nog wat een "springhouding"
maar dat komt helemaal goed, je bent je bewust wat je doet, en dat is al heel veel :D

mooie foto's, gambler staat er goed op! :j

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:16

Oeps mijn eerdere post is verwijderd omdat het geen rijtechnisch commentaar bevatten :o

Dus opnieuw: MG jullie gaan steeds beter :j

Let wel op je arm houding, het ziet nu uit alsof je je handen wat vastzet, ook zou ik hem graag wat meer zien zakken en het neusje eruit zodat de rug er nog beter onder komt.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 18:04

Bedankt voor jullie reacties en tips :) Ik probeer het zoveel mogelijk in mijn achterhoofd te houden tijdens het rijden. Vandaag merkte ik al aan mezelf dat ik me redelijk goed kon herstellen wbt handen/armen.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:05

Heel erg netjes hoor! :j

Misschien dat je je handen iets hoger houd? Ik vind dat je ze op sommige foto's nogal laag houd, kan ook aan mij liggen! :j

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:04

nee hoor, dat heb je heel goed gezien :) Vind het heel lastig om mijn handen hoger te nemen, maar er wordt hard aan gewerkt :)