Mijn linkerhand werkt niet mee!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stienmasjien

Mijn linkerhand werkt niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 14:32

Volgens mijn instructeur heb ik echt een heel zwakke linkerhand/arm, het lijkt wel alsof ik er geen controle over heb. Wanneer mijn instructeur alles in detail uitlegt, m'n arm effectief op de juiste plaats zet en ik me heel erg focus, kan ik het hand even op z'n plaats houden. Maar als ik me op iets anders concentreer, staat het weer overal waar het niet moet. Het zakt of ik ga onbewust naar achter 'trekken', dit merk ik zelf pas wanneer iemand me erop wijst. Door al dit geklungel kan ik niet goed openingsteugel geven, dus ook de linkerstelling gaat niet goed.. Rechtsom lukt alles wel. Ik heb het probleem bij meerdere paarden, dus ik weet dat het echt aan mij ligt. Ik doe mijn best om erop te letten, maar toch zijn er geen vorderingen..

Is er iemand die dit probleem herkent of weet hoe je erop kan oefenen? Of is dit gewoon een kwestie van tijd en trainen? :)

bfsunshine

Re: Mijn linkerhand werkt niet mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:35

Uiteindelijk moet het automatisme worden, dus zoveel mogelijk opletten en die zwakke spieren trainen. Ik heb dit met mijn rechtervoet..

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 14:41

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. :=
Maar ik heb zo het gevoel dat ik niet echt verder kan geraken voordat mijn hand weer normaal wil doen..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:43

En tussen je handen een groot elastiek? Dan kost het juist extra kracht om ze van mekaar weg te houden. Ik heb het welleens gedaan met mijn voet aan een beugel. Wel zo dat mocht er wat gebeuren het heel makkelijk los zou kunnen.

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:04

Daar had ik nog niet aan gedacht! Met touwtjes aan de beugels heb ik wel al gereden, maar dit ga ik toch ook eens proberen. Dankje voor de tip :D

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:57

Ik heb het ook gehad met mn linkerhand. Doordat ik mijn linkerhand eigenlijk veel te hoog had en vasthield, pakte mn paard links vast en gingen we linksom als ik op de rechterhand op de volte zat. Mn instructeur heeft me elke x erop gewezen dat ik mn linkerhand weer vasthield en moest onstpannen en ik moet zeggen dat het nu redelijk goed gaat. Het gebeurt me nog wel eens dat ik hem perongeluk vasthoud maar al een stuk minder. Houd ik hem wel vast dan wijst mn paard me er weer even op dat ik los moet laten, want anders dan racen we de bak door. Bij mij heeft het gewoon tijd gekost, en ik weet zeker dat als jouw instructeur je erop blijft wijzen dat het met jou ook goed gaat komen :)

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:37

Ik had dit probleem ook. Ook met mijn linkerhand, haha. Die had ik gebroken en ik had er gewoon geen controle over. Als ik hem heel erg bewoog tijdens het rijden had ik het zelf niet eens door. Nu doe ik aan 'trainen' met een soort knijpding. Ik weet zo niet hoe het heet, sorry daarvoor, maar je moet erin knijpen en daarmee train je die spieren. Ik moet zeggen (voor mij) werkt het echt! Ik heb nu veel meer controle over mijn hand(en). En ben al veel sterker in mijn linkerhand. Ik zal even opzoeken hoe zo'n ding heet.

Suc6 dermee!

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:39

Kathleen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:04

Dat is inderdaad ideaal shetpower! Echte aanrader.
Groetjes Kathleen

PhineasFerb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:40

Ik heb hetzelfde probleem..

roxxxiejjj schreef:
En tussen je handen een groot elastiek? Dan kost het juist extra kracht om ze van mekaar weg te houden. Ik heb het welleens gedaan met mijn voet aan een beugel. Wel zo dat mocht er wat gebeuren het heel makkelijk los zou kunnen.

Hoe doe je dat dan? Een elastiek aan beide duimen ofzoiets?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:03

Als je een groot elastiek neemt en om je handen heen doet, dus je handen er tussen houdt, moet je kracht zetten om ze uit elkaar te halen. Denk dat een postbode elastiek net te klein is, maar daar heb je ook verschillende maten in.