) en les genomen bij haar lesgeefster.Deus is een 8jarige, springgefokte ruin. Als 7.5j in mijn bezit.
Grootste werkpunten:
- Deus is liever lui dan moe: aan het been houden/krijgen, reactie,... ontbreken vaak.
- Oefeningen als SB en wijken vindt hij nog erg moeilijk, SB nemen we thuis enkel maar in stap mee, hier ook in draf, ging beter dan verwacht.
Vooral links wijken, en links SB zijn moeilijk. Loopt weg over schouder, ik probeer hem tegen te houden, té veel met binnenteugel, waardoor hij zich ook vast durft zetten.
- Ik zit scheef: rechterschouder en elleboog moeten meer naar achter, rechterhand staat ook niet 'stil'.
- Niet constant willen drijven...
- In mijn vorig zadel ging ik héél erg hangen, nu is dit al beter, maar nog niet helemaal weg.
2 jaar geleden hebben we hetzelfde gedaan
[RT-HAW] ' Tis Deus Z (v. 't Is Voltaire) @ stage TerHofstede
Andere topics van ons:
Ter afwisseling cross (was na deze stage): [SGW-ITP] 't Is Deus Z @ OCC 60 Heusden
Dressuurnocturne: [RT-HAW] 't Is Deus Z: dressuurnocturne
Proef: je ziet me constant drijven en handen zijn ook zeer onrustig, ik hoop dat dit al iéts beter geworden is: [RT-HAW] Deus @ L2
En tenslotte met mijn oude zadel, al zeg ik het zelf, een heel verschil! [RT-HAW] ' t Is Deus Z @ L1 debuut
In deze lessen hebben we écht gewerkt op die reactie en aan het been zijn. Ik mocht niets drijven, viel hij terug: lichte kuitdruk. Geen reactie: zweep. Na enkele keren had hij dit door, na 3 lessen steeds sneller. Ik had niet gedacht dat dit zo goed ging lukken, echt consequent zijn dus.
Hier zie je mij scheef zitten: rechterschouder-elleboog, geef hand ook weg.

Wijken

Ik ga zelf wat teveel hangen/inknikken:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8238_n.jpg
Of met teveel binnenstelling rijden
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9797_n.jpg
Keertwending om voorhand: voorwaarts denken is moeilijk soms.

SB

Uit SB wegrijden in middendraf

Op het veldje, na de les (arm paard
)

) 
Jullie vormen steeds meer een combinatie