Trainings/longeer schema 5 jarig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Trainings/longeer schema 5 jarig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 22:01

Hoi allemaal,

Zijn er hier mensen met een trainings/longeer schema voor hun paard? Hiermee bedoel ik niet op maandag dit op woensdag dat... maar echt puur waar begin je mee waar sluit je mee af wat hoelang en waarom?

Ik heb een 5 jarige ruin, L klaar. Probeer hem minimaal 3x per week minimaal 45 min te rijden, waarvan 1 dag 3 kwartier les.... En longeer hem 2-3 keer per week ruim een half uur in pessoa, begin laag dan wat dieper en ronder en dan weer laag en dan is hij klaar, stap meestal 10 min uit..... Nu word het toch wel tijd dat hij '' wat meer'' gaat doen aangezien het een erg energiek paard is goed op conditie is en lekkerder in zijn vel zit.. ik wil veel rug gebruik behouden en wat meer achterhand/rug spieren... Oprichting is nog geen optie, Ik vind ontspanning en buiging in mijn paard erg belangrijk! aangezien hij zelf een natuurlijke gewoonte heeft door een hoge hals opzet boven in te gaan lopen en zo lekker zijn rug weg te drukken.

Wat vinden jullie hier van? Zou ik het nog even zo laten, of de trainingen nu wat ''zwaarder'' maken want ik heb het idee dat hij het allemaal makkelijk aan kan, maar wil hem zeker niet over vragen maar wel lekker bezig houden!