Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

spicegirl schreef:met alleen talent kom je er echt niet.
dan kan jij nog zo goed rijden, als je paard maar van minder kwaliteit is-door geldgebrek- rij je het geld er nooit uit.
Dees schreef:Ach, vandaag is Totilas slechts vierde geworden...

(Dan denk ik wel eens, ik pak mijne mee naar daar) maar het houdt je wel scherp toch.
Daar lopen ook wat fortuintjes rond... Is interprovinciale zo duur geworden?
KG_Images schreef:Dat is ook zo, maar er is wel altijd een weg. Inderdaad via een sponsor, een fokker waar je leuke dieren voor kan rijden, zelf met wat geluk een jong dier kopen die het in z'n mars heeft.
Ik vind het juist fijn, dat het niveau op de regio hoog ligt, zo hoort het ook. Daar kan je je aan optrekken, het motiveerde mij in ieder geval om heel veel beter te worden toen ik verhuisde naar mijn huidige regio, waar het niveau veel hoger lag dan in mijn voormalige woonplaats.
Adelinde is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe het kan gaan. Die behoort nu tot een van de beste ter wereld, terwijl ze nog niet zo lang geleden gewoon schooljufvrouw was. Sander komt niet eens uit een paardenfamilie. Het zijn de sprookjes, maar ze bestaan wel
Ik ken zat goede ruiters die met een fijn paard echt ver zouden kunnen komen - en neen daar reken ik mezelf niet onder- maar die ze niet aangeboden krijgen. Die doen het leuk regionaal maar eens je nationaal gaat heb je gewoon niet meer genoeg aan enkel talent als ruiter, wil je dan meedingen voor de prijzen heb je ook een bovengemiddeld paard nodig. Ayasha schreef:Paardrijles valt te betalen met een vakantiejobke. Een paard dat nationaal mee kan en stalling niet bepaalt.
Xjosee schreef:Ayasha schreef:Paardrijles valt te betalen met een vakantiejobke. Een paard dat nationaal mee kan en stalling niet bepaalt.
Tsja, maar wat wil je dan? Als paardrijden goedkoper wordt, betekend dat waarschijnlijk dat er veel meer mensen met de topsport gaan meedoen, dan draait het toch weer om het beste paard. Hoe zou jij het dan willen oplossen? Kijk als ik vanaf dat ik begon met rijden, goed had leren rijden, iedere dag les had dan had ik ook op een hoger niveau gezeten dan dat ik nu rijd. Maar je kan toch moeilijk iedereen topsport laten rijden?