Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat een leuk paardje! Ook fijn dat ze lekker bitloos wordt gereden, top. Ik zie echter niet echt heel veel ontspanning... Wat ik vooral zie is een paard dat gigantisch op de voorhand valt en in de teugels lijkt te hangen (maar dat zal wel verbeelding zijn
) Maar goed, het is natuurlijk ook een groen paardje. Wat me ook heel erg opvalt, is het zadel. Het lijkt alsof je heel erg achterin je zadel zit, daardoor steken je benen ook wat naar voren.
?

Little_Gift schreef:Hoi,
Ik denk dat dat puur toeval is dat ik op de foto's niet lichtrij... net zoals er geen foto's zijn van het instappen en dergelijke helaas...
Ik vind het gek dat je vindt dat ze op de voorhand valt want die opmerking heb ik echt nog nooit gehad... integendeel, als ik toeschouwers heb (objectieve dus haha geen vrienden of eender wat) is de eerste opmerking die ik altijd krijg hoe mooi actief ze achteraan is en hoe lekker de achterhand deronder komt... ik heb ook nog nooit het gevoel gehad dat ze voorover kiept ofzo... maar moet wel zeggen dat ze die dag best wel stressy was... omdat ik zenuwen had en nerveus was... misschien daardoor...
Mijn zadel was idd een probleem... die lag te veel naar voor waardoor ik het zwaartepunt van het zadel verkeerd had liggen... ondertussen leggen we die een beetje meer achteruit en zit ik rechterop... heb ik hierdoor niet meer het gevoel achterover te vallen.
Trouwens, bedankt voor je reactie
Fellor schreef:Ik wil niet de boeman zijn, maar een ruiter met zo'n houding (benen voeten enz) kan nooit in balans zitten en correcte hulpen geven.
En zo'n ruiter hoort in mijn ogen niet op een groen paard thuis..
Is er geen mogelijkheid dat je onder goeie begeleiding kan oefenen op een ervaren paard? Dan is het makkelijker voor jou om te ontspannen en kan je na een tijdje met een verbeterde houding weer terug over op je eigen paardje.
Een probleem in het been is namelijk een probleem wat vanuit je hele houding en balsn voortkomt en ook doorwerkt in het bekken e.d. Dat is nou juist zo'n belangrijk gebied bij paardrijden.

Je trekt je hakken ontzettend op (weet je zelf ook al) waardoor je jezelf volgens mij uit het zadel duwt. Je zit niet echt ín het zadel, maar zit heel ver achterop de lepel. Zit je voor je eigen gevoel lekker? Of heb je zelf een onstabiel gevoel?
), maar ook leuke bouw.
.
en je been klemt en kruipt helemaal omhoog, misschien helpt het je ook als de beugels wat korter worden gemaakt. Dat het paardje nog wat op de voorhand loopt, vind ik niet zo heel vreemd, het is een jong dier en die lopen nueenmaal nog niet op de achterhand, dat moet de ruiter