May en ik @ Paard&Plezier 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_XrebekahX_

May en ik @ Paard&Plezier 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 00:00

Weet niet of dit hier goed staat...

Hooi,

Al ongeveer een weekje geleden ben ik met mijn paard en mijn vriendin met haar paard naar paard&plezier 2011 in Kootwijk geweest :D. Dit was de eerste keer samen dat May&Ik ergens heen gingen, we deden mee aan het oefendressuur in de B en met oefenspringen ook in de B :).
Nou om half 8 rijden we weg bij stal in vreselijk slecht weer in de hoop dat het beter wordt, uiteindelijk in Kootwijk nog steeds vreselijk weer, maar het werd minder. Dus wij tijdens onze dressuurproef helemaal nat geregend en verwachte een minder aantal punten dan dat we kregen. Dan om 12 uur inrijden bij het springen, het gras was zooo nat! En May was al 1 keer op d'r kont gegleden dus jaa :o Om half 1 ongeveer het parcours in en het ging wel erg netjes voor ons eerste parcours samen, erg trots! We hadden 1 weigering :). Voor May was dit trouwens haar eerste parcours ooit dus erg goed van haar :D! Maar rond 2 a 3 uur hadden we prijsuitreiking voor de dressuur en ineens hoort mijn vriendin dat ik omgeroepen werd terwijl ik een koek in me mond propte :') dus onderhand al 3 keer omgeroepen zegt me vriendin ineens ''joh moet je niet ff naar het secretariaat gaan?'' Terwijl ik van niks wist :') Maar met dressuur hadden we een 2e plek met 192 punten *\o/* Wat was ik trots op mijn topper <3.

Nouja even voor wie May niet kent :P

Naam: Maylady
Leeftijd: 17
Geslacht: merrie
Vader: Samber
Ras: KWPN
Grootte: 1,65 m

Nu maar de foto's :P

1, Nike en May :D
Afbeelding

2, En dan wat later op de dag ging ik inrijden voor de proef en binnen no time mocht ik de ring in :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3, Tussendoor even een pauze, en Maytjee even uitgebreid knuffelen <3 Was zo trots
Afbeelding

4, Onderhand weer opgestapt en aan 't inrijden bij het springen :D
Afbeelding
Afbeelding

5, En dan werd het tijd voor het echte parocurs!! :D Onthoud wel dit was de eerste keer samen dat we dit deden, en de aller eerste keer voor May. Het is niet perfect, maar niemand is perfect. Het is oefenspringen dus hoor je er nog van te leren :) En 'k ben zelf niet zo gevorderd in de wedstrijdwereld. May weer wel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

6, En dan aan het eind vieren we de erg geslaagde dag met een roze koek!! EN voor de paardjes een lekkere appel :P
http://i55.tinypic.com/33pajpd.jpg
http://i53.tinypic.com/2gtqgjp.jpg

7, En dit is het filmpje van het parcours zelf :). Het ging puur om de lol! Voor de 1e keer was ik erg trots op haar :D
(Hindernis 2 weigerde ze, dus moest ik 1 en 2 beide opnieuw rijden. Hindernis 3 zat ik in de verkeerde galop en sprong niet over dus kwam opnieuw. Hindernis 4 kwam door mij, omdat ik niet uit kwam. Hindernis 7 was een hele krappe bocht waardoor we beide niet uit kwamen.)

Bedankt voor het kijken!
Tips en commentaar mogen altijd, maar graag opbouwend kritiek :)

booster

Re: May en ik @ Paard&Plezier 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:02

ziet er leuk uit vooral voor de 1e keer en van fouten ken je leren

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:06

blijkbaar heb ik nooit hard genoeg tegen je geschreeuwd dat je je onderbenen netjes op de plek moet houden tijdens springen :P
edit zie tijdens het filmpje nog iets nou ja twee dingen waar ik altijd constant op hamer :o (weet je het zelf ook?)

maar ziet er leuk uit hoor voor de 1e keer :)

moet May maar een keer in het echt komen bewonderen denk ik :D

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 12:22

Haha dankjee! Toevallig dat ik weer te veel druk :-$, ik zag het ook voor hindernis 5, heel slecht van me :P De 2e weet ik niet :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:29

Met springen mag ze wel iets meer tempo, nu gaat ze wel een beetje langzaam. Het ziet er wel heel leuk uit.
En gefeliciteerd met je 2e plaats *D

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 12:31

Ja ik wou het doen maar het gras was zoo nat en mijn paard staat niet op ijzers en dan ben ik weer zo'n mietje dat ik haar in ga houden :')
Maar bedankt!! :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:08

Oo okee, dan snap ik je wel ja :P Denk dat je dan niet de weigering had gehad bij de 2e sprong. Maarja daar kan jij niks aan doen dan. ;p .

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 13:14

Ja idd, maar dit was ook haar eerste keer over een hindernis met een bord eronder, heel eng :P

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:26

ze mag tijdens het springen veel meer voorwaarts en meer ritme houden.Ðaardoor kan je beter je afstanden rijden en voorkom je een groot deel dat ze weigerd. Probeer der ook wat ronder te rijden in het parcoure( van voor naar achter), dan springt ze ook wat meer over de rug.
Zelf goed kijken naar de volgende sprong, waardoor je je "krappe" bochten wél red. ( als ze niet haalbaar zijn, staan ze ook niet in het parcoure.)
Zelf moet je meer achterover blijven zitten en wat zekerder rijden.( volgens mij ben je nog niet geheel zeker van je kunsten tijdens het rijden)?

heel veel succes met je brave pony!!
Ik hoop dat je wat aan deze tips heb.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 18:39

Zoals ik al zei het was heel erg glad waardoor ik bang was om vaart te maken i.v.m uitglijden, tijdens het inrijden was dat ook gebeurd. En rond rijden probeer ik altijd maar ze heef tal 7 jaar geen wedstrijden meer gelopen en er waren allemaal zeilen en stands die felle kleuren hadden of dat er iets van bewoog waardoor zij veel afleiding kreeg en sws tijdens springen (ook thuis in de bak) is ze heel sterk in haar mond, hoofd en nek. Ik heb normaal dus altijd een martingaal om, maar mijn vader was op dat moment weg met de auto en vergeten peesbeschermers en de martingaal eruit te halen... En ja het achterover zitten en zekerder rijden ben ik het mee eens, ik heb zelf nooit echt op zo'n soort wedstrijd gereden alleen op onderlinge manege dingen, en zelf ben ik niet heel zelfverzekerd als het gaat om zulk soort dingen :).

Maar bedankt! En ik ga er zeker aan werken :)

@jaimylover13
Bedanktt! <3 Nee was wel jammer maar goed ;)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:12

Hai Rebekah!

Wat een braaf paard heb je toch en er zit een leuk kopje op! Jammer dat ze nog niet helemaal nageefelijk is, dat is denk wel een puntje waar je aan moet werken. Goed van achtere naar voren rijden :). Je handen moet je ook iets meer gaan dragen want je drukt ze nu na benede. Ellebogen goed in je zij :j.

Trouwens wat een topresultaat voor jullie eerst (oefen)wedstrijd!

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 21:18

Ja self ook gemerkt, maar bedankt voor de tips :D en tjaa ik ben helemaal blij dat ik zo'n betrouwbaar paardje heb :)

Silkebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:54

Ik denk dat het vooral oefenen oefenen oefenen, losser maken, buigen en strekken wordt. Want ook voor springen is het belangrijk een ontspannen paard te hebben dat zijn rug goed gebruikt. Gewoon basis: voorwaarts! en ontspannen rijden. Aan de andere kant ook voordat dat allemaal lukt is het hartstikke leuk er eens met je paard op uit te gaan, ziet eruit als een super dag! Veel train plezier:)
Oh ik leg trouwens de nadruk op voorwaarts om dat het in de bak ook een pasje voorwaartser lijkt te mogen gaan, alle begrip en complimenten dat je in het parcours je hebt ingehouden, stukke belangrijker een gezond paard te hebben dan een snelle wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Coby op 26-08-11 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 13:05

Bedankt! Ik ga er nu ook zeker aan werken met haar en ben nog steeds erg trots op haar :D

poneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:46

Dat ziet er goed uit :) enkel wat meer tempo, dit tempo is goed voor dressuur maar met springen ma ze best iets harder :o (daardoor weigerde ze ook op hindernis 2) :)

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 20:59

Bedankt :D

Even voor iedereen die nog reageert, over het tempo weet ik het nu wel, dat kwam door mij, omdat ik haar inhield vanwege nat gras en geen ijzers, terwijl ze al was uitgegleden met inrijden. Dus graag weer verder met opbouwend kritiek :D

(Ik ben vandaag weer aan het springen geweest en even al jullie tips geoefend, het naar beneden rijden lukt wel behalve als ik op de lijn voor de hindernis zit, vandaag was het dus extreem moeilijk haar in te houden ze was zoo hyper :) )