Ik wil jullie voorstellen: Mijn IJslandse merrie Arfa.
Arfa is 8 jaar oud (sinds gisteren
), en nu twee en een half jaar van mij.Arfa was toen ze bij mij kwam net ingereden, kon niet aanspringen en had nog nooit van een achterhand gehoord xD
Ik ging twee weken terug mijn mijn vriendin en haar fjord op vakantie naar drenthe, en er werd ons een les aangeboden.
Ooh wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Ik had al een tijdje niet meer intensief gelest, maar ik had zo veel tips gekregen dat Arfa hartstikke leuk ging lopen!
eventjes wat info over haar:
naam: Arfa van de Ruiterberg
ras: IJslander
leeftijd: 8 jaar
stokmaat: 1.40m
niveau: serieus recreatief xD
extra info: Ik heb jaren geleden mijn rechter elleboog gebroken, die instructrice zei dat ik mijn rechterhand steeds liet zakken, dus als het lijkt dat ik streng ben met mijn hand is dat niet zo. ik ben me ervan bewust dat ik daarop moet gaan letten. En ik heb pianohandjes
Waar ik tegenaan loop is dat ik in een arbeids tot langzaam tempo (in draf) lekker kan laten lopen, maar zodra ik haar vraag om wat meer impuls te geven vanuit achter of een wat hoger tempo te gaan lopen gooit ze haar hoofd in de lucht en soms wilt ze haar rug weg gaan drukken. Iemand tips?

fotoooo's!!!
op de kleine volte!

aandravennn

hier wilde ze naar binnen vallen, maar toen ik haar corrigeerde liep ze heel fijn!

knaaappp!!!!! instructrice deed wat voor dus moest even kijken xD

Ik zou wat meer stuwing willen... verder heel fijn!

Volgens mij ging ik afwenden...

hier liep ze top!

Dit vind ik fijn, nét wat meer van achteren!

vroeger, 2e keer rijden, zomer 2009, einde zomer 2009.
http://i55.tinypic.com/35ddsw5.png
en nog een plaatje van ons in het vennetje

Daarnaast kan je ook niet alles tegelijk oplossen natuurlijk