't Is Deus Z: dressuurnocturne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

't Is Deus Z: dressuurnocturne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:39

Vorige zaterdag hadden Deus en ik voor de eerste keer een dressuurnocturne.
Dit is rijden in het donker, met kunstlicht.

Ons niveau is L bij de LRV, en E-A bij de federatie.

Problemen:
*Deus vooruit houden, aan het been houden... Constante aanleuning
*Mijn zit: rechterhand schudt enorm: rechterelleboog steek ik naar voor. Rechterschouder steekt ook altijd meer naar voor.
Ik moet ook stoppen met té veel te willen drijven...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Filmpje: proef A7.
Op het filmpje heb ik slordig gereden... Deels door de stress, deels door het feit dat ik met momenten letterlijk blind was door de spot 8-)
Aanleuning is ook niet constant, Deus was best gespannen, maar wel heel braaf.
Keertwending hebben we heel snel proberen inoefenen, hij ging beter dan verwacht, enkel zijn neusje kwam er uit.

Graag commentaar, maar wel opbouwend ;-)

onbekend0207

Re: 't Is Deus Z: dressuurnocturne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:10

Probeer je benen en je handen wat stiller te houden. :)

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:28

Leuk om te doen lijkt me. Is dat een officiele wedstrijd?

Ik vraag me eigenlijk af wat je rechterhand telkens aan het doen is. Die is erg onrustig, vooral als de rechterhand de buitenhand is.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:30

Ja, was een officiële wedstrijd.

Ivm rechterhand: ik zit scheef: rechterschouder naar voor + elleboog strek ik soms als het ware rechts... Daardoor zwiept mijn rechterhand er op los :(
Wordt aan gewerkt, maar is zoooo moeilijk om mijn elleboog/schouder/hand bij me te houden.
Als mijn rechterhand de buitenhand is heb ik ook te weinig een begrenzende buitenteugel...

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:35

A zo. Dat is een lastig probleem ja.
Ik geloof niet dat ze zoiets in nederland doen in het donker met die spots.
Althans ik heb het alleen maar op shows gezien, maar geen wedstrijden eigenlijk. Lijkt me wel een extra dimensie geven in het rijden. Kon je wel wat zien buiten die spot waar je naar toeging?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:37

Ik had idd wel wat problemen met het zien van letters en dergelijke. Maar dan vooral als het licht in mijn ogen scheen, dan ree ik echt 'blind' zeg maar :-)
Was in ieder geval leuk om doen.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:55

Ik weet er niet zoveel van , maar het lijkt ofdat je vooral tijdens draf heel de tijd benen geef bijna bij elke stap :oo :\ Misschien kwam het ook wel door de stress , ach wie ben ik om iets op jou te zeggen :D je rijd zoveel beter dan mij , je hebt wel een heel leuk paardje , veel plezier er nog mee :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:46

Wat een grappige manier van officieel wedstrijd rijden. Hij vind het duidelijk nog wel een beetje spannend, haha!

Wat heb je een immens lange zweep! Of lijkt dat alleen maar zo? Je lijkt erg veel met je handen te doen waardoor hij zo nu en dan tegen de hand komt. Minimalere hulpen met de handen dus, en meer met de benen rijden. Verder vind ik het een erg leuk paardje, hoor!:)

Succes!

NLChantal95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:57

Heel netjes gereden, maar hij komt wat tegen de hand door dat rechterarm. Probeer tijdens het doorzitten misschien eens om je handen stil tegen elkaar te houden, daar zou misschien het arm in zn geheel ook rustiger van kunnen worden. Verder misschien wat minder vaak de spoor erin. Overall: Toch heel netjes, paard vind het spannend en lijkt zich erg te amuseren :)