Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Marchador schreef:Zadel laten nakijken kan absoluut geen kwaad. Dat zou ik zowieso doen.
Ik herken wel iets van dit verhaal in mijn oudje. Zij liep veel onregelmatig of kreupel.
Uiteindelijk bleek dit bij haar een medische oorzaak te hebben, verkeerde rughouding door waarschijnlijk verkeerd inrijden.
In die tijd heb ik haar onder de loep laten nemen door de dierenarts (thermochrafie en foto's) en hierop kwam wel iets uit. Ik ben uiteindelijk met haar naar de dierenarts gegaan omdat ze nooit na wilde of kon geven, ze werd niet rustig in haar lichaam.

driebergen schreef:een scheef paard. Daar denk ik aan!
Het zou kunnen dat dat rijtechnisch op te lossen is, maar goed, er is een reden voor, dat dit paard soms kreupel loopt. Als ik jou was, zou ik er goed over nadenken. als je in bent voor een projectje voor weinig dit paard kopen, maar als je een goed sportpaard wil, is het misschien beter om verder te zoeken.

Marchador schreef:Pin me er niet op vast en als iemand me kan verbeteren graag (want dat is ook weer een leerpunt voor mij). Mij is verteld dat wanneer je een goed passend zadel hebt en je legt er een bontje onder dat het zadel toch alweer krapper word.
Wat is de reden van het bontje eigenlijk als ik vragen mag?
driebergen schreef:Zorg dat je meer te weten komt over dit paard.
loopt het ook kreupel als hij/zij het zadel niet op heeft?
is er iets gebeurd waardoor het paard kreupel loopt?
misschien kan je het paard voor een periode proberen? zeker bij zo'n af en toe kreupel paard is dat handig!
en bedenk heel goed dat een paard, dat kreupel op stal staat of in de wei, je net zoveel geld kost (en ivm dierenartskosten, nog meer!!!) dan een gezond paard!
Carmen85 schreef:Als ik het zo lees krijg ik eerder het idee dat dit paard gewoon nog sterker moet worden. Je zegt zelf dat ze vrij groot is en pas 4 jaar. Waarschijnlijk heeft zij er gewoon moeite mee en kan het nog niet helemaal aan in z'n lichaam. Als je serieus overweegt om haar te kopen zou ik haar zeker volledig laten keuren. Dan kun je ook bij de keuring aangeven dat ze soms licht kreupelt, dan letten ze daar extra op. Mocht er iets medisch aan de hand zijn, komt het dan wel aan het licht.