Leorah schreef:marielle, dank je voor de tips! Ik ga ermee aan de slag.
Blijheid, grappig dat je over het zadel begint.. ik had dus altijd een 17,5 inch er op liggen en na een hele lange zoektocht nu eindelijk een goed passende 18 inch voor haar gevonden (met vrij vlakke zit) en nu zeg je dat ie te klein is (ik heb confectiemaat 42/44 en een langer zadel gaat op haar korte rug zeker niet passen). Ik vond zelf dat ik hier meer ruimte in had dan in de 17,5 inch. Dat van de wrongen, klopt een beetje, ik heb hele lange benen en daarmee heb ik bijna altijd dit probleem, al vind ik dat het net binnen de perken blijft bij dit zadel.
Dank je voor de handen-tip, ik ben daarin inderdaad nogal wat zoekende, mede ook door haar korte voorkant heb ik het gevoel "niks voor me te hebben" en weet ik niet goed waar ik 't spul (armen/handen) kwijt moet zeg maar. Ik ga er zeker mee aan het werk.
cap= idd eigen keuze.
De inchmaat van het zadel zegt niet persé iets over de lengte. Je hebt zadels met korte kussens en toch een 18 inch zitting, en zadels met lange kussens en een 17 inch zitting.
Het is en blijft zoeken als je paard een korte rug heeft, maar een zadel moet niet alleen voor het paard maar ook voor de ruiter passen wil je goed kunnen zitten