Ti Amo, bitloos op de film

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Ti Amo, bitloos op de film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:23

Hoi bokkers,

Een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst [RT-HAW] Ti Amo, voor de 2e keer bitloos. , nu weer een paar weekjes verder heb ik een filmpje ipv foto's.

Korte info:
Paard: Ti Amo
Leeftijd 11 jaar.
Niveau: B / L.
Rijd hem 2x in de week. (Zal dit jaar wel iets minder worden, ivm stage)
Ik rijd hem bitloos, de eigenaresse heeft er wel gewoon een bitje inhangen.
Galop vind Ti Amo zelf nog heel lastig, het is ook een erg lang paard.

Ik heb een tijdje in een dip gezeten qua rijden. Tijdens de laatste les ging er bij Ti Amo een knop op en deed niks meer. Eerste 20 min deed hij super en toen opeens gewoon op een lange zijde, niet eens tijdens een oefening blokkeerde hij. Daarna ontrok hij zich aan alles wat ik vroeg. De les hebben we nog wel ontspannen af kunnen sluiten.
Dag erna wilde ik alleen eventjes lang en laag rijden. Nou t ging voor geen meter. Alleen maar wegspurten. Waarschijnlijk waren we in de les te snel gegaan, waardoor hij weer in zijn oude patroon viel.
Nu heb ik er weer een paar keer opgezeten en zijn we alleen met de basis bezig. Doel is vooral dat hij ontspannen de bak rond gaat.

Vandaag de filmcamera neergezet om wat miscommunicaties te kunnen filmen voor bokt ;)
Uiteinelijk is het allemaal meegevallen. Heb zowel de goede als de minder goede stukken in het filmpje terug laten komen.

Punten waar ik graag feedback op zou willen hebben zijn:
- Wanneer ik hem hol / actief probeer te maken voor mijn binnenbeen (reageert hij slecht op) Dan springt hij gelijk in galop aan, omdat het wat te moeilijk wordt. Ondanks dat ik mijn buiten teugel er goed aan houd blijft hij dat doen. De ene keer meer dan de andere keer, dat wel. Hoe zorg ik ervoor dat hij dan gewoon blijft draven?
- Hoe te reageren als hij er 'tussenuit piept' met zijn hoofd de lucht in en gaat versneller?

Tips / opmerkingen zijn van harte welkom. :)

Hier het filmpje:

Vroem vroem *\o/*
Afbeelding

B_r_e_n

Re: Ti Amo, bitloos op de film

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:29

Hai Simone, ik dacht ff zoeken of het gelukt is met je filmpje.
Jammer dat je nog geen reactie's heb gehad!
Je ziet idd dat hij sommige stukken "er onderuit" wil.
Ook kanteld hij soms z'n hoofd lijkt het wel.
Wat je eraan kan doen weet ik ook niet, hopelijk krijg je hier nog wat feedback...

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:12

jammer dat je zo weinig fotos hebt, het filmpje is erg verweg, waardoor ik er weinig uit kan halen, probeer te zorgen dat hij zijn hoofd wat stiller houd. dit kan komen doordat hij zich stoot op je handen
succes!

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:51

Hoi!

Jammer dat het filmpje zo ver weg is zeg. Wat me opvalt is dat jullie beide wat onrustig zijn, probeer een verende hand te hebben.

Ik weet natuurlijk niet zomaar een oplossing voor je probleem van het versnellen en hoofd de lucht in. Ik denk dat het helpt als je paard goed aan het been is, dwz mooi buigt om je benen en ook goed op tempowisselingen reageert. Ook helpt het om het paard naar je teugels te drijven als het ware en een rustige duidelijke hand te hebben.

Succes!