dominiquesr heeft foto's gemaakt, dankjewel!

Sterre heb ik vanaf dat ze 3 was, ik heb haar toen zelf ingereden. Maar door omstandigheden hebben we eigenlijk nooit echt aan dressuur gedaan, maar sinds een half jaartje zijn we al meer aan de slag gegaan en sinds een paar maand heb ik ook privé-les. Sinds ik privé lessen volg gaat het echt super goed, na 2 lessen kon ik haar eindelijk een beetje rond en nagefelijk rijden, iets wat eerst echt een kriem was.
Het ging dus super, maar toen was ik (klein) weekje weg en had ze niet gereden, en konden we dus weer vanaf vooraf aan beginnen want het ging echt slecht. Na een paar lessen ging het weer super, maar ik ben net een paar dagen terug van een weekje vakantie (waarin ze dus de hele week op de wei heeft gelopen) en het was weer een drama. Ze heeft hiervoor alleen 1x gelongeerd, dus het was al even geleden dat ik haar had gereden.
Dan voornamelijk in de draf. Met het inrijden ging het super, maar toen gingen mensen bezig met een bak bouwen met grote machines, daardoor was ze steeds afgeleid en een erge herrie.
Sterre is echt een super moeilijke pony, erg sterk, erg energievol, zeer voorwaarts, met een sterke wil en met een super conditie. Leuke combi, zeker omdat ze dressuur zeer saai vind. Ze heeft lichamelijk nergens last van, alles is gecontroleerd.
Ik merk dat ik als ik wil remmen naar achter ga zitten, omdat ze best sterk is en de overgangen in het begin niet erg soepel gingen.
Ook moet ik mijn handen meer dragen.
Als ik Sterre probeer rond te rijden, wil ze erg gaan opkroppen en korte pasjes gaan maken, daardoor valt ze snel op de voorhand. Daar moet ik dus aan werken.
Ook lijkt het op de foto's uit alsof ik haar heel kort heb, maar ze wil zelf graag sterren kijken en haar onderhals aanspannen. Dus ik moet haar eerst rustig krijgen en bij me krijgen, dan kan ik haar laten zakken en langer laten.
Ook lijkt het alsof ik een hele strenge binnenhand heb, maar ze is heel druk met haar hoofd en mond, waardoor er af en toe best spanning op de teugel komt.
Ik kijk ook veel naar beneden, dit omdat ik graag het beeld wil zien bij wat ik voel. Zodat ik later weet welk beeld bij welk gevoel hoort.
Oke, ik wilde het kort houden, maar ik kan dus echt niet samenvatten blijkt weer
Dit zijn de punten die mij opvielen, maar graag krijg ik nog meer tips.
De keer hiervoor ging het echt super en dit keer super slecht (voor mijn gevoel), dus daar houd ik wel rekening mee. Maar van alle tips kun je leren

De foto's staan niet op volgorde en ik heb beide kanten op gereden.
De foto's:

zo begonnen we 2 jaar geleden

)