Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MLoeser schreef:Heb je ook het zadel laten controleren?
SylvieG schreef:MLoeser schreef:Heb je ook het zadel laten controleren?
Ja ik heb 2 maanden geleden een splinternieuw zadel aan laten meten, een Kentauer...Deze lag echt perfect op haar, maar ik zat er helaas niet goed op. Ik dacht nou misschien doordat ik mijn zit niet kan vinden en haar rug verkeerd belast dat ze zo doet. Dus 2 weken geleden een splinternieuwe Kieffer Lusitano aan laten meten en gekocht. Hier kan het dus ook niet in zitten... En ze doet het ook aan de dubbele lijnen, oftewel als ze aan elkaar moet lopen, voor ronder moet worden en er druk op het bit komt..
Donna89 schreef:Hai
wat vervelend dat het rijden zo lastig is. ik heb hetzelfde gehad met mijn merrie.
Die van mijhad in het begin wel last van haar rug. dit regelmatig laten nakijken en laten behandelen. toen alleen gelongeerd. toen ik begon met rijden ging het in het begin moeizaam maar steeds een stukje beter. na 2 maanden ging ze volledig in staking. Gelukkig met hulp van mijn instructrice haar weer aan de gang gekregen.
rijden ging steeds beter, kon oefeningen op m niveau doen, maar ze bleef steeds 'terugvallen' als ik dan een week minder had gereden dan begon ik weer van voor af aan. laatste weken ging het goed maar toen heb ik besloten dat ze meer op haar plek zou zijn bij iemand die er lekker mee buiten ging rijden ipv aan het werk te zetten.
Heb je goede instructie/begeleiding? en wat zegt die er van?
het is het zeker waard om in begeleiding te investeren. Maar bedenk ook goed wat je zelf wil en verwacht van dit paard, is dit een realistische verwachting? of is ze niet geschikt voor wat jij van haar wil?
Fristi_ schreef:Heb je een ander bit aan je longeerhoofdstel?
Misschien daar eens mee rijden?
eline_di schreef:Aangezien je medisch en qua tuig (vrijwel) alles uitgesloten hebt kijk ik naar andere mogelijke oorzaken.
Zou het een dominantieprobleem kunnen zijn? Dominante paarden (zeker degene die in het begin zwak(ker) zijn) doen meestal de basis vrij braaf, maar op het moment dat je ze meer aan het werk gaat zetten gaan ze soms wat "vechten". Als je in het gevecht niet duidelijk en correct genoeg bent pakken sommige paarden je daar genadeloos op. Het is bij deze paarden dan ook belangrijk dat je heel consequent en duidelijk bent. Uiteraard is dit wat anders dan gemeen.
Hoe verloopt grondwerk (naast longeren)? Staat ze stil als jij dat vraagt? Gaat ze een kontje om als jij dat vraagt? Gaat ze een stap terug als jij dat vraagt?
unicorn_kiss schreef:Heb je al eens gedacht aan thermografie? Daarmee kan je pijnlijke plaatsen opsporen zonder meteen rontgenfoto's hoeven te betalen (in de veronderstelling dat je nog geen foto's hebt laten trekken. Als je zegt dat ze staakt bij oppakken is mijn eerste gedachte pijn in de nek(wervels)