Vivaldi is een ruin van 8 of 9 jaar (even vergeten)
Als afstamming heeft hij 00Seven.
Hij is 1.70 groot.
En bij zijn vorige eigenaar was hij Z1 start gerechtigd.
Vivaldi is niet mijn eigen paard. Maar rijd hem op dit moment 2 maal in de week bij dit wordt uiteindelijk uitgebreid naar 3 keer. Bij de eigenaar zelf gaat hij lekker op buitenrit.
Even iets over mijzelf:
Ik Rijd nu ongeveer 13 jaar waarvan ik al snel prive paarden ben gaan rijden. Hier heb ik een goede basis van gekregen maar ik wilde graag beter in de dressuur kunnen rijden. De paarden die ik reed waren hiervoor niet geschikt door wat mankementjes of een hoge leeftijd. Toen ben ik hard opzoek gegaan naar een paard waar ik zelf het een en ander van kan leren. Na een lange zoektocht ben ik bij Vivaldi uitgekomen. Dit paard heb ik mede door Riddikulus hier op bokt gevonden. Ik rijd hem nu ongeveer 2.5 maand.
Waar zijn we vooral aan het werken op dit moment.
Vivaldi is een erg slim paard en als ik hem niet goed motiveer om te werken dat doet hij dit ook niet. Ik heb 1 keer in de 2 weken 3 kwartier priveles. We zijn hierin veel bezig met actie-reactie. Ook moet hij activer worden in het rijden. En zijn we bezig om hem soepel door zijn lichaam te maken. Wat de valkuilen zijn tijdens het rijden is dat hij vaak gaat hangen en daardoor op de voorhand gaat lopen, dat hij in een overgang zich sterk maakt en zich eruit trekt en dat hij niet actief blijft .
Nou genoeg gepraat.
Hier zijn de foto's van afgelopen maandag van de les:
(foto's staan op volgorde)

Stappen en actief houden.

Geen actieve draf en teveel op de voorhand.

Overgang terug naar stap. Hier zie je dat hij zich er iets uit duwt.

betere draf

Fijne buiging

Pasje naar voor (weer even de beenhulpen controleren)

Draf

Galop

Hier moeten we naar toe

Cooling down

Goed gedaan jongen!

Moe maar voldaan:P
Zo dit was het weer.
Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten met wat tips.
Hou er wel rekening mee dat ik hem pas rijd en dat we nog aan het wennen zijn aan elkaar.
Tot ziens.