Nagevelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eliesz

Nagevelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 15:55

Beste Bokkers,

Ik heb al een tijdje een paardje onder m'n hoede die nooit echt goed erdoorheen is gereden, veel buitenritjes gemaakt en een beetje aangeklooit in de bak. Nu wil ik hem wat meer op gaan pakken, maar het is niet de makkelijkste, het is een arabiertje, en een echte stresskip, alles is eng OF interessant, wat betekend dat 'ie 9 van de 10 keer met z'n hoofd omhoog loopt, hoeveel figuren ik ook rij, hoeveel overgangen ik ook maak, het verbeterd niet hij blijft met z'n gedachten bij alles om hem heen.

Ik heb er nu 2 keer een slof aangedaan, en gewoon heel voorzichtig wat gevraagd, erop lettend dat deze niet continue strak staat, dit gaat heel goed, hij loopt ontspannen, let op mij.. (heb ook niets meer in mijn handen, dus lijkt alsof hij gewoon een beetje sturing nodig heeft) maar ik ben gewoon geen voorstander van het gebruiken van deze hulpteugel.. Al ben ik voorzichtig, ik wil er niet afhankelijk van worden.

Hebben jullie misschien nog tips, hoe ik hem zonder een hulpteugel wat meer naar beneden kan rijden? Heb geen echte wedstrijd ambities maar vind het wel fijn als hij lekker lang laag en ontspannen door de bak kan gaan.

xSimonee

Re: Nagevelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:07

Slof eraf halen, dat is geen hulpmiddel om hem naar beneden te rijden.

Echt goed actief laten lopen, en continu bezig houden. Hij heeft maar op jou te letten, verder heeft ie nog tijd zat om rond zich te kijken, maar als jij met hem aan het werken bent, heeft ie maar naar jou te luisteren. Het is denk ik wel een slimme pony, dus ook jij mag niet aan andere dingen denken. En kijkt ie eens de andere kant op, geef maar een kneepje in de teugel zodat ie weet dat ie met zn hoofd bij jou moet blijven. Geen 1 rondje op de hoefslag blijven, echt blijven rijden. En les nemen :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:11

goede instructie en dagelijks oefenen doen wondere......ook kijken naar anderen kun je veel van leren.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:32