Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veratalen schreef:Het tempo kan te maken hebben met haar balans (mijn pony is een draver en die had geen balans en ging dus steeds harder lopen) dit heb ik er uit gekregen door heel veel overgangen te rijden en ook door steeds terug te rijden bijvoorbeeld : stappen , bijna halthouden en dan toch weer voorwaarts dat ook in draf .. bijna stap en dan toch weer normaal draven. dan leren ze wel de achterhand er goed onderzetten en op 1 tempo draven.
als ze als je de teugels op pakt harder gaat lopen kun je een keer een hackmore gebruiken en kijken hoe ze daar op reageert (ook dat werkte bij mijn pony, die heb ik eerst met hackmore gereden daarna met hackmore en bit eerst veel hackmore en steeds meer over op bit dat werkt goed!)
met achter de teugel lopen kun je het beste proberen toch met wat lossere teugel te rijden veel wendingen zodat ze de spieren niet zo vasthoud tot ze zelf wat gaat strekken. Als je dan wel aan teugel wilt rijden probeer dat dan zoveel mogelijk te doen met je zit en je been.
ik hoop dat je er wat mee kunt!
Succes