ik heb de laatste tijd een beetje een probleem, die ik geloof ik al een beetje had, maar nu erger is.
Als ik namelijk, vooral als ik alleen ben, is hij op de terug weg echt hyper de pieper.
Hij is altijd al voorwaarts op buitenrit, maar dan gaat hij gewoon onder het draven lekker strekken, en in galop flink vooruit, maar dan is hij goed te stoppen, hij word altijd vrolijk buiten.
Maar zodra we omdraaien, of richtig huis gaan in de vorm van een rondje, schiet hij vooruit als ik 1 keer mijn been aanleg, en is het echt heeel moeilijk om normaal te stappen, word echt een soort trippel trappel piaffe idee zegmaar
Ik heb wel gemerkt dat ik beter kan loslaten in plaats van vasthouden, maar stel nou ik draaf aan, gaat hij zo hard strekken, dat ik niet meer stil kan blijven zitten en ik hem aangalopeer zegmaar met mijn bewegende benen, en dan gaat hij écht hard, gewoon volle galop, en dan moet ik hem echt omtrekken.
Het is erger geworden, maar ik snap niet waarom, want voor de rest wijst niks erop dat hij zooo graag naar huis wil...
Alleen dat hij alleen wel onzeker is buiten, maar met andere paarden doet hij het ook, alleen iets minder.
Als dat het is, hoe maak ik hem wat ´zekerder´ buiten alleen met mij?
Groetjes Jessie