slofteugel te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:43

geen idee of het hier goed staat, maar ik had een vraag;
heb ik de slofteugel te strak? de ene zegt van wel, maar ik vind het persoonlijk wel mee vallen..

Afbeelding

GEEN COMMENTAAR OVER MN HOUDING, MIJN RUG WERKTE NIET BEPAALT MEE

alvast bedankt :)

x_Quinta_x

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:46

Een slofteugel moet altijd, altijd doorhangen! Op deze foto is dat moeilijk te zien.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:47

wat bedoel je precies met doorhangen? (sorry ben blond haha)

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:47

Op deze moment opname zie je er een licht boogje in dus issie niet te strak. Wel kan ik me voorstellen dat ie op andere momenten te strak hangt aangezien je hem vrij kort vast hebt.. weet je dat je met een slof een paard helemaal de filestijnen in kan helpen? Ik zou de slof er meteen afhalen en een lichtere hulpteugel eraan hangen (Of helemaal geen)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:49

ja daar ben ik me bewust van ;) heb hem er ook voor 1 of 2 keer aan, aangezien hij me aan het uitproberen is. en dan is het niet heel leuk meer om te rijden zegmaar. voor meer info pb maar ff

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:49

lovemario schreef:

No offense maar dit antwoord zegt eigenlijk al dat je niet veel verstand van deze hulpteugel hebt terwijl ie erg streng is..

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:51

12sterre34 schreef:
lovemario schreef:

No offense maar dit antwoord zegt eigenlijk al dat je niet veel verstand van deze hulpteugel hebt terwijl ie erg streng is..

leuk, direct vooroordelen..
ik heb regelmatig een aantal paarden met slof moeten rijden, en weet dat de slof ook nooit, maar dan ook nooit strak mag komen te staan.
mijn vraag is dus of dit te strak is of niet.
volgens de 1 is dit wel te strak en volgens de ander niet.
heb hem soms nog wel iets losser hangen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:52

x_Quinta_x schreef:
Een slofteugel moet altijd, altijd doorhangen! Op deze foto is dat moeilijk te zien.

Haha nou als echt áltijd zou doorhangen kan je m er beter afhalen!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:53

JessicaD88 schreef:
x_Quinta_x schreef:

Haha nou als echt áltijd zou doorhangen kan je m er beter afhalen!

Idd, anders werkttie niet :')

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:56

Uhm niet om het een of ander. Maar als een slof nooit maar dan ook nooit strak mag staan... (waarom heb je hem er dan aan :Y))
Er mag geen constante druk op staan, ben geen voorstander van een slof, maar het kan een goed (tijdelijk) hulpmiddel zijn. Maar dan moet er wel ooit druk op komen anders bereik je er niks mee :?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:58

als het paard ontspannen en nagevelijk loopt, hoort er geen druk op te staan. gaat ge paard sterren kijken staat er automatisch druk op, dus ja er komt wel eens druk op te staan

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:05

Waarom überhaupt een slof, voor het uitproberen van wie de ponny, die denkt ook echt ja vandaag ga me ruiter uit proberen, dan lees je de slof komt wel eens van pas, waar voor dan?

Laten we het zo zeggen: alleen goeie ruiters kunnen rijden met een slofteugel, echter heeft een goeie ruiter geen slofteugel nodig.
Het eenige waar de.slof goed voor is is voor het lange teugel werk.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 22:13

moll, je krijgt zo ff pb ;)
en nee het is niet 1 keer uit proberen, maar dat doet ie al een behoorlijke poos ;)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:04

Op deze foto is hij idd niet te strak, ik vind trouwens wel dat je pony gespannen oogt :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:22

Als dit de uitgangspositie is van je slofteugel vind ik hem best strak hangen. Hij hoort losjes, dus in een flinke boog te hangen, en dat je hem even oppakt wanneer het nodig is om daarna weer los te gooien. Nu hoeft hij z'n neusje er maar iets uit te gooien en loopt meteen tegen de slof aan. Dat is niet de bedoeling van dat ding, dan kan je beter een thiedemann of zo gebruiken. Die zou ik trouwens ook niet zo strak zetten.

Maar waarvoor gebruik je die slof eigenlijk? Omdat ie wat lastig is? Dat is een vrij brede omschrijving en daar kan ik niets mee. En heb je mischien een iets duidelijker fotootje? Het is niet heel goed zichtbaar zo.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:24

Moll schreef:
Waarom überhaupt een slof, voor het uitproberen van wie de ponny, die denkt ook echt ja vandaag ga me ruiter uit proberen, dan lees je de slof komt wel eens van pas, waar voor dan?

Laten we het zo zeggen: alleen goeie ruiters kunnen rijden met een slofteugel, echter heeft een goeie ruiter geen slofteugel nodig.
Het eenige waar de.slof goed voor is is voor het lange teugel werk.

Amen!

TS, waarom rij je met een slof? Dat interesseert me echt :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 00:37

het maakt niet uit waarom ik met slof rij, want daar krijg ik toch wel weer commentaar op, maar mijn vraag is dus of die niet te strak is. meestal heb ik hem nog iets losser, maar moest hem er dus even bij pakken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:52

het is juist heel belangrijk om uit te leggen waarom je mert slof rijd dan kunnen we ook vertellen hoe je de slof kunt gebruiken

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:57

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je op bokt moet vragen of de slofteugel niet te strak is.. Dat geeft dus aan dat je er niet genoeg verstand van hebt om hem überhaupt te gebruiken... :n

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:01

Slof hang ik er alleen aan als paardlief iets in de bol heeft en ik even wat zekerheid wil. Echter als ie dan rustig is geworden gaat ie er weer af. :j
Of buiten bij de pony had ik m wel om.

Slof vind ik een stuk vriendelijker dan een bijzet, tiedeman of elastiek.. :n Als je er goed mee om kunt gaan.
Helaas zie ik genoeg mensen die de slof altijd strak hebben staan :n

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:01

lovemario schreef:
leuk, direct vooroordelen..
ik heb regelmatig een aantal paarden met slof moeten rijden, en weet dat de slof ook nooit, maar dan ook nooit strak mag komen te staan.
mijn vraag is dus of dit te strak is of niet.
volgens de 1 is dit wel te strak en volgens de ander niet.
heb hem soms nog wel iets losser hangen

Als deze volgens jou absoluut nooit strak mag komen te staan, waarom heb je hem dan om? ;)

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:32

@lovemario: Meid, laat die slof toch lekker achterwege! Je hebt een leuk paard onder je en je kunt volgens mij prima rijden, dus waarom met slof?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:35

Noem mij schele nellie, maar daarmee geef je dus eigelijk al aan dat je weet dat je het niet juist gebruikt. Als je ergens een krul in wilt rijden koop dan een kunstige fiets.

lovemario schreef:
het maakt niet uit waarom ik met slof rij, want daar krijg ik toch wel weer commentaar op, maar mijn vraag is dus of die niet te strak is. meestal heb ik hem nog iets losser, maar moest hem er dus even bij pakken.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:07

Hoe kunnen wij nu oordelen of je slofteugel te strak is?
We krijgen een wazige foto en we weten nog eens niet wat de reden is waarom je hem gebruikt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:18

Ik ben absoluut geen tegenstander van gebruik van de slof, maar als jij niet weet hoe je hem moet gebruiken vraag ik me af waarom jij hem gebruikt. Je kan beter goed les nemen (evt. tijdelijk met slof) :)