Diets eerste keer in haw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximosa

Diets eerste keer in haw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 18:40

Hallo menschen, van de week wat fotos gekregen van mn vriendin. Ze zijn helaas net allemaal heel super geknipt, nieuwe camera en die instellingen. Maar goed ik zou dan toch deze fotos plaatsen, sta open voor wat tips. Zijn wel stap fotos, een draf volgens mij. Eigen comentaar, niet te streng met binnenhand, hakken uit drukken en kijken waar je heen gaat. Dus niet naar diets koppie haha.
We lessen geregeld maar geen wedstrijd ambitie, wel wil ik dat hij een b/l proefje moet kunnen lopen. daar les ik ook voor. Wel afgewisseld met een springlesje en een lekkere buitenrit.
Afbeelding
instappen ziet er wat ongelukkig uit maar zat er net op!!
Afbeelding
Afbeelding
iets meer dr bij nu
Afbeelding
kopie dr recht voor
Afbeelding
wat voltes in zetten, zit hier weer naar beneden te kijken :o
Afbeelding
mn enig gelukte draffoto, wel door de bocht met iets stelling

ben benieuwd naar jullie tips, oja diets was deze dag erg voorwaarts en vind snel lekker t is een draver :D

MissMiekjee

Re: Diets eerste keer in haw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:32

Leuk paardje! Hij ziet er inderdaad wel voorwaarts uit.
Misschien is het een idee om je beugels een gaatje korter te doen? Dan heb je het probleem van hakken uitdrukken al veel minder.
Ook zoals je zelf al aangeeft ben je vrij streng in je binnenhand, probeer ze iets hoger en bij de manenkam te houden, dat geeft al een vriendelijker beeld.

Op de laatste foto vraag je 'stelling' door je binnenhand naar de schoft toe te brengen, hierdoor krijg je een soort valse stelling, die alleen in de nek zit, en niet door het hele lijf. Op dat moment mag je je hand wel iets breder/lager zetten, en meer met binnenbeen doorkomen, zodat hij echt gaat buigen zowel door de kaak en de hals als door alleen de nek.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 00:31

diets? wat een naam.. hoe ben je daarop gekomen of is dat zijn paspoort naam? haha ik heet dietz van me achternaam.. grappig!!how niet te offtopic
ohja HAW;
op bijvoorbeeld foto 3 leun je erg naar achter, probeer je schouders dan weer wat rechter te maken. voorderest lekker lessen zou ik zeggen. leuke combi.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 07:03

Citaat:
diets? wat een naam..
haha ja, nou hij heet dr diamond, dat wordt al gauw D. afgekort en het is een duitser ;) . En dan is diets of dieter natuurlijk een gevolg van die afkorting. En idd daar leun ik wat te veel, dan wil ik m wat te veel naar voren duwen met bekken. En dat moet idd niet. We zijn veel bezig met tempo controle, hij wil altijd snel. Gaat wel steeds beter dus tactmatiger en gecontroleerder.

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:18

wat een prachtig paard! <3
ziet er allemaal heel ontspannen uit.
ik denk dat al je je handen goed rechtop houd het er nog veel beter uitziet
probeer je schouders wat naar achter te doen

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:28

Ziet er best goed uit! Het valt me wel op dat je de neiging hebt je bekken naar voren te kantelen en naar achter te gaan zitten, let hier een beetje op. Je kijkt wel op elke foto naar beneden, probeer naar voren te kijken, dat zal je houding ook iets ten goede komen. En ja, pianohandjes :+ Het kan er idd soms streng uitzien, probeer je handen wat hoger te dragen. Al met al geen rampzalige dingen, ik vind het een ontspannen plaatje geven op de stapfoto's, het valt me op dat de draffoto (is er maar 1 natuurlijk) je paard erg ver achter de loodlijn loopt en er wat opgekropter uiziet, komt misschien door je wat strenge hand of een momentopname ;) Heel veel succes, leuk paardje en leuke combi!