Asirika @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Asirika @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:28

Hoi,

Na 2 weken vakantie heb ik Asirika vandaag weer opgepakt rustig aan 30 minutjes.
Ze hield erg vast op links maar na wat schakelwerk kreeg ik haar alweer fijn op 2 teugels.
Met Asirika rijdt ik momenteel L1 en hebben na 3 wedstrijden alweer 5 winstpunten.
Asirika is 6 jaar oud.
Mijn eigen verbeteringspunten zijn vooral dat ik mijn teugels op maat en voor mij moet houden en dat ik moet ontspannen in mijn polsen.
En moet recht boven het paard blijven zitten
Met Asirika ben ik hoofdzakelijk bezig haar rechtgericht te houden en haar goed op 2 teugels en tussen 2 benen kan rijden.

Losdraven
Afbeelding
Galop linksom niet helemaal los in de kaak moet zelf rechtzitten en teugels op maat houden.
Afbeelding
Ja het hoofd zit er nog aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Teugels korter en handen voor.
Afbeelding
:= := := :=
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tips en commentaar gewenst maar graag onderbouwd.

:evaw:

Milou_M

Re: Asirika @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:39

Wauw wat een gangen heeft dat beest zeg!!! Wat ik zo op de foto kan zien ben je strenger op je linkerhand, die trek je wat meer naar je toe. Probeer inderdaad je handen lekker voor je lichaam te houden zodat ze als het ware in jouw handen zakt ipv andersom, dan krijg je veel meer ontspanning aan de voorkant. Ik vind het een erg mooi paard en je houding is ook netjes! ga zo dooohoooorrr +:)+

mistral830

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:12

Je hebt een nette houding. Ik vind de foto's er ontspannen uit zien (afgezien van die enorme kanteling de 2na laatste foto :P).
Tipje: kijk niet te veel naar je mooie paard, hoewel ik het wel begrijp haha

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:11

Leuke combinatie zijn jullie. Ik ga mee met Milou_M: je linkerhand ziet er inderdaad wat strenger uit, je draagt deze op een aantal foto's ook wat hoger dan je rechterhand. Het op 2 teugels rijden gaat denk ik ook beter als je je handen netjes naast elkaar houdt met gelijke druk. En voor het mooie beeld zou je je hakken nog wat verder uit kunnen drukken. Verder: ziet er ziet er al netjes uit. Succes met je leuke paard!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 19:42

bedankt.

Idd ben ik met mijn linkerhand strenger ik probeer er al op te letten.
Daardoor wordt ze vaak ook wat straker op links zodra ik bewust wordt van mijn eigen linkerhand krijg ik haar ook makkelijker op 2 teugels.