spieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxmarinthe

spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:59

hoi iedereen,
ik ben marinthe en ik heb een paard van 6 jaar ciento
hij is braaf in de omgang en nog redelijk groen tijdens het rijden
hij heeft echt een brede hals en best gespierde schouders
alleen als ik hem tijdens het rijden zijn hals laat strekken in draf of net iets meer naar beneden wilt werken reageert hij gewoon niet omdat hij stijf is in zijn hals hij geeft overig zijn kaken wel goed mee
weet iemand hoe ik zijn spieren in de hals kan versterken en zorgen dat de stijfheid in zijn hals weg gaat?
ik longeer hem altijd voor het rijden en stap minstends 5 min in daarna rustig draven en daarna pas aan het werk
groetjes

ginus1988

Re: spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:28

Ik zou hem lekker gaan inbuigen en daarmee loswerken... zoveel mogelijk loslaten in je hand, als hij dan helemaal ontspannen is, zal hij vanzelf zakken.

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:25

ginus1988 schreef:
Ik zou hem lekker gaan inbuigen en daarmee loswerken... zoveel mogelijk loslaten in je hand, als hij dan helemaal ontspannen is, zal hij vanzelf zakken.

Ben ik het mee eens. Misschien een toevoeging is om vaak van hand te veranderen.

Bnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:30

Heeft je paard aan de longe ook moeite met het halsstrekken?

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:46

Veel slangenvoltes maken en hierop tempowisselingen rijden. Die van mij wordt hierdoor altijd heerlijk los.

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:57

Bij de Friesche paarden helpt het altijd om echt op de grond de nek te strekken. Dit doe ik door voorzichtig het hoofd zover naar het schouder te buigen dat de neus die aanraakt. Sommigen paarden vinden dit in de eerste instantie niet leuk, maar na een paar keer word de flexibiliteid beter en het paard gelukkiger met de oefening. Ik gebruik dan ook een trainings riem, en laat ze met een laag hoofd lopen. Ook pak ik de voeten op en strek ze naar voren - dit vinden ze ook heel fijn. Het is in mijn opinie beter om het paard eerst op de grond op te warmen, en zo op te bouwen.