Beauty v/d Haflingerhoeve @ Farm&Country Fair

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QuintyKelly

Beauty v/d Haflingerhoeve @ Farm&Country Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:20

Hallo,

De Farm&Country Fair is al een lange tijd terug geweest, maar ik zou toch graag tips willen krijgen. Qua rijden is er nog niet veel veranderd, maar ik ben wel druk bezig met mijn houding.

Beau is een 12 jarige Haflinger met als vader Nivo van de Haflingerhoeve. We rijden geen wedstrijden maar hebben wel elke week dressuurles. Op dit moment zijn we vooral bezig met haar wat rustiger te krijgen tijdens het draven en galoperen. Doordat ik haar steeds wat moet inhouden is de ontspanning soms wat ver te zoeken, maar we zijn er druk mee bezig.Hier graag ook tips voor! Ook ben ik druk bezig met mijn houding, maar dit zadel helpt niet echt met voor mijn beenligging, binnenkort komt er een nieuw zadel.

De martingaal heb ik inmiddels afgedaan, omdat die niet echt veel nut heeft. En heb mijn beugels ook al 3 gaten langer gedaan.

Vrijdag:

Afbeelding

Afbeelding
Lol met je knol, we hebben dit trouwens niet lang gedaan en als Beau dit vervelend vond, dan had ze ons er allang afgegooit ;)

Zaterdag:
Foto's zijn van niet goede kwaliteit omdat het de hele dag slecht weer was geweest

Afbeelding
Losstappen

Afbeelding
Gebroken lijn

Afbeelding
Kapstokken :x

Afbeelding
Volte inzetten

Afbeelding
Weer volte inzetten

Afbeelding
In de paddock(je)

En waarom wij op de Country fair stonden:

Afbeelding

Afbeelding

We liepen rondjes met de paarden waar kinderen dan 1 of 3 rondjes op konden ''rijden''. Al het geld wat we opgehaald hadden ging naar Manege zonder drempels. In totaal hebben wij €900,- opgehaald wat behoorlijk wat is als je ziet dat we de eerste 2 dagen echt geen lekker weer hadden, de hele tijd buien en kou.

Ik zou graag wat opbouwend commentaar willen, waar ik thuis goed mee aan de slag kan.

Groeten Iris en Beau
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 15-09-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast.

Steffiee_

Re: Beauty v/d Haflingerhoeve @ Farm&Country Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:11

wat een leuke haflinger!
Nou je geeft indd al aan je kapstokken, ik heb dat ook af moeten leren, maar heb dat eigenlijk zonder erg afgeleerd :o!
Verder vind ik dat je een hele ontspannen nette houding hebt!
Ga zo door!

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:40

Dankje :)

Lysette07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:18

Vind het een erg leuke haflinger! En die foto met zn 2en erop vind is erg leuk, ze ziet er zelf ook uit alsof ze het daar wel naar haar zin heeft.

Het lijkt of je vaak je handen wel op de manen hebt liggen bijna, is volgens mij niet zo, maar je kan ze wel wat hoger dragen misschien. Verder heb ik niet echt tips met betrekking tot het hem wat minder snel laten gaan in de galop etc.. Ik zou zeggen gewoon zo doorgaan en met lessen kom je vaak een heel eind!

Teet_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:25

Wat een leukerd! Wat mij opvalt bij de foto met kapstokken, dat je, je hak veels te laag hebt. Je moet wel druk houden maar niet je hak 'extra' uitdrukken.
En probeer te laten zien dat je samengeniet, dus bigsmile op je paard. :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:30

Leuke foto's!!!!!

Over het algemeeen mag hij wel wat ronder :)