Finesse de Beauty op de nieuwe stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Finesse de Beauty op de nieuwe stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 00:14

:wave:

Wij hebben Finesse nu ongeveer 4 maanden, voor mijn idee al veeeeeel langer! In de tussentijd hebben we elkaar goed leren kennen en beginnen nu ook al echt een klik te krijgen!
Voor degene die haar niet kennen, ze is BWP merrie v. Chinchin en 6 jaar oud. Ze is dus springgefokt, maar hier zijn we nog niet zoveel mee bezig! Binnenkort zijn we lid van de ponyclub em krijgen we, als er plek is, elke week balkjesles!

Hier zijn 2 eerdere topics, misschien leuk om het verschil te zien:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1477977
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1494892

Finesse staat nu sinds dik een maand op een andere stal, echt super om te zien hoe ze daar opleeft! Er zijn veel meer paarden om aan te snuffelen, te bekijken en waarmee ze de wei en de paddock in gaat!
Voor mijn idee begint ze ook al weer wat dikker te worden!
Dit was de allereerste foto op de nieuwe stal, tijdens les:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRLQKXSQ.jpg
Mijn instructrice heeft toen gelijk een foto gestuurd van hoe ze eruit zag toen ze bij ons kwam, echt een enooooorm verschil:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IKNAB4YK.jpg

Een paar dagen geleden kwam Jetty (jetty90) op bezoek, die een paar mooie foto's heeft geschoten, en ik moet toch zeggen dat we er op deze foto heel gelukkig uit zien <3
1.Afbeelding

Vandaag was Hanne (hannedr) mee om de vooruitgang van Finesse te bekijken! Zij heeft ook gelijk foto's gemaakt en ik ben echt heel blij met het resultaat! Zo zie ik maar weer waar we goed aan kunnen werken, namelijk deze punten:
- Handen rechtop
- In de galop iets meer sprong
- Rechtop zitten!!
- Been niet te ver naar achter leggen
- Binnenhand niet vastzetten (dit is al echt enorm verbeterd, maar betrap me er toch soms weer op)

We hebben na de eerdere topics gewerkt aan de aanleuning, ze had toch vaak de neiging te gaan hangen en daardoor op de voorhand te gaan lopen. Maar tegelijkertijd wouden we haar wel lekker over haar rug laten lopen!

Nou genoeg gepraat, hier zijn de foto's! En ik sta zeker open voor commentaar, vind het dan ook erg fijn als jullie tips hebben om het misschien te kunnen verbeteren, veel kijkplezier!
ik zie dat eigenlijk alle foto's linksom zijn, dit is omdat ik de foto's na het losrijden zijn gemaakt, maar dit van korte duur was omdat het begon te storten, beetje zonde van de camera :o ik heb dus wel beide kanten op gereden

2. Tussendoor even kijken of ze wat dieper durfde lopen
Afbeelding

3. Draf, hier zet ik mijn binnenhand vast, je ziet ook gelijk de reactie bij haar
Afbeelding

4. Hier kantelt ze haar hoofd, voor mijn idee?
Afbeelding

5. Pasje voorwaarts, mag meer! Dit is dus wat ik bedoel met handen rechtop, iemand een idee hoe ik aan die rare houding kom? of beter gezegd, hoe ik er vanaf kom? :P
Afbeelding

6. Enoooorm trots, dit heeft echt zo lang geduurt voordat ik haar netjes kon laten halthouden, en hier staat ze toch wel heel erg netjes <3
Afbeelding

7. Afbeelding

8. Dit vind ik wel een heel fijn beeld!
Afbeelding

9. De galop ben ik pas weer twee weekjes mee bezig, omdat ik haar eerst niet eens onder me kon houden in draf, dus ben al best tevreden met deze foto. Ik moet alleen op mijn kont gaan zitten
Afbeelding

10. We oefenen ook op meer ontspanning en lengte en willen dat ze dan in hetzelfde tempo blijft doorgaloperen
Afbeelding

11. Hier hang ik naar binnen en te weinig verbinding op te binnenteugel, maar vind dat ze zichzelf tochwel netjes voortsjouwt!
Afbeelding

12. Heel ontspannen beeld!
Afbeelding

13. Valt een beetje uit elkaar?
Afbeelding

14. Als beloning mocht mevrouw eventjes lekker een paar rondjes in een giraffe-galop!
Afbeelding

helemaal trots op mijn klungel! <3 Had net voor het rijden haar maantjes geknipt, dus was ook wel trots op mezelf, nog nooit zo goed gelukt haha
15. Afbeelding

Ik ben echt super benieuwd naar jullie reacties, we zijn er nog niet dat weet ik! Maar we nemen gewoon de tijd en zien wel hoe het loopt!
:evaw:

Elise95

Re: Finesse de Beauty op de nieuwe stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:26

Wat een heerlijk paard! :~

Heb wel het idee dat ze wat hangerig is aan de voorkant, kan dat kloppen? Ook heb ik een klein beetje het idee dat jij juist ook aan de voorkant gaat zitten. Als ik het verkeerd heb moet je het zeggen hoor O:)
Mischien nog wat meer vanaf achter rijden en dan komt het helemaal goed :D

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 10:12

Elise95 schreef:
Wat een heerlijk paard! :~

Heb wel het idee dat ze wat hangerig is aan de voorkant, kan dat kloppen? Ook heb ik een klein beetje het idee dat jij juist ook aan de voorkant gaat zitten. Als ik het verkeerd heb moet je het zeggen hoor O:)
Mischien nog wat meer vanaf achter rijden en dan komt het helemaal goed :D

Hihi dankjewel! Ze was altijd erg hangerig van voren, dat is nu al veeeel beter! soms hebben we nog wel van die momentjes, maar voor mijn idee is het het meest van de tijd wel echt van achteruit gereden, maar ik zal erop letten! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:14

Je kan van die rare handhouding afkomen door je teugels een flink stuk korter te pakken en boven de schoft te houden, verder van je zadel dan dat je nu doet. Als je ze zo lang houdt, ga je je polsen kantelen waardoor je die gekke handhouding krijgt. Als je ze korter pakt kun je jezelf gaan trainen om je duimen bovenop te houden, bijvoorbeeld door bij elke keer dat je een bakletter of bepaald paaltje voorbij rijdt, te checken of je handen goe d staan. En je instructie erop laten hameren (maar niet letterlijk natuurlijk, daar wordt het zeker niet beter van :P)

Als je dan wat wil toegeven doe je dat door je hand heel licht te openen en naar voren te steken, NIET door teugel te geven, want dan pakt je paard gewoon weer die teugellengte en valt ze ook enorm op de voorhand. Net genoeg je hand openen om het luchtiger te maken, maar niet je teugels door je vingers laten glippen.

In galop kun je oefenen om op je kont te gaan zitten door een hoog punt in de verte te nemen (boomtop of hoog huis) en daarnaar te kijken, of anders gewoon naar de lucht. Daardoor verplaats je je gewicht al meer in het zadel. Succes!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 12:49

Rijerijerije schreef:
Je kan van die rare handhouding afkomen door je teugels een flink stuk korter te pakken en boven de schoft te houden, verder van je zadel dan dat je nu doet. Als je ze zo lang houdt, ga je je polsen kantelen waardoor je die gekke handhouding krijgt. Als je ze korter pakt kun je jezelf gaan trainen om je duimen bovenop te houden, bijvoorbeeld door bij elke keer dat je een bakletter of bepaald paaltje voorbij rijdt, te checken of je handen goe d staan. En je instructie erop laten hameren (maar niet letterlijk natuurlijk, daar wordt het zeker niet beter van :P)

Als je dan wat wil toegeven doe je dat door je hand heel licht te openen en naar voren te steken, NIET door teugel te geven, want dan pakt je paard gewoon weer die teugellengte en valt ze ook enorm op de voorhand. Net genoeg je hand openen om het luchtiger te maken, maar niet je teugels door je vingers laten glippen.

In galop kun je oefenen om op je kont te gaan zitten door een hoog punt in de verte te nemen (boomtop of hoog huis) en daarnaar te kijken, of anders gewoon naar de lucht. Daardoor verplaats je je gewicht al meer in het zadel. Succes!

Dankjewel, hier heb ik wat aan! :D

luego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:30

Jeeeetje wat is dat paard verandert zeg! Je kunt echt duidelijk verschil van kleur zijn! En ze bespiering wordt al steeds beter! Netjes hoor!

Over het rijden, ziet er heel erg fijn uit! Wel idd netjes op je billen zitten en voor je uitkijken! Vind dat je een hele nette zit hebt trouwens! probeer te letten op de handen. Je zet ze nu af en toe iets te breed, nergens voor nodig! Netjes rechtop houden en teugels idd wat korter pakken! Ben benieuwd naar jullie volgende topics!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:52

Ik heb het idee dat ze wat voorover valt af en toe. Maar wat een leuk paard en wat een lange hals zeg!

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:46

Hoi,

Leuk paard hoor!

Ik vind het jammer dat ze af en toe te diep loopt en soms zeer achter de teugel. Ook kantelt ze haar hoofd veel. Dat doet ze ook op de foto waarop je zegt dat die een fijn beeld laat zien. Ik vind die foto er eerder gespannen uit zien.

Een tip voor je handen: probeer je in te beelden dat je ze als het ware 'draagt' en mee laat veren met het paard, dat je armen en teugels uit één stuk bestaan. Probeer ook meer met je benen naar je teugels te drijven. Je zult als het goed is merken dat je dan minder de neiging hebt om hard te zijn met (één van) je handen.

Succes!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:55

Hey! Mooi paardje heb je!

Ik vind dat ze erg achter de teugel kruipt, je kan dit op te vangen door haar iets meer lengte te geven (kop in de krul komt later wel, als ze er aan toe is :) ) wat goed kan helpen om haar aan de hulpen te krijgen is veel overgangen rijden, dus bij elke letter of om de letter. Kantelen van het hoofd kan je ondervangen door op het moment even iets meer lengte en been te geven, dan krijgt ze namelijk een andere impuls. Maar, probeer ten alle tijden het tempo van jou te houden, alleen dan gaat ze echt goed op je letten! :j

Verder vind ik dat je er goed op zit! Je mag je handen iets meer bij elkaar/hoger houden, maar je houding over het algemeen is netjes! Ga zo door en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:25

Heerlijk dier :)
Ik zie je soms met je schoudersd scheef zakken of naar een kant, jammer, verder is het namelijk echt een leuk plaatje!

Foto 8 ziet er al heel netjes uit, ga zo door, echt een heel leuk paard om te zien!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:02

Hee Sharona, wat grappig dat ik je hier tegen kom! Ik wist helemaal niet dat je een eigen paard hebt, wat leuk!
Echt een heel mooi paardje en wat is ze veranderd. Ook mooie stal daar volgens mij, waar is het?
Foto 8 is inderdaad een heel fijn ontspannen beeld. Op sommige foto's kantelt ze misschien ietsjes maar voorderest ziet het er echt als super uit! :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 19:40

Milou schreef:
Hee Sharona, wat grappig dat ik je hier tegen kom! Ik wist helemaal niet dat je een eigen paard hebt, wat leuk!
Echt een heel mooi paardje en wat is ze veranderd. Ook mooie stal daar volgens mij, waar is het?
Foto 8 is inderdaad een heel fijn ontspannen beeld. Op sommige foto's kantelt ze misschien ietsjes maar voorderest ziet het er echt als super uit! :)

Heee milou! Wat leuk! Het is een stal in hoevelaken, de klavervallei. Een hele mooie stal inderdaad, ook heel erg gezellig en fijne bak! Dankjewel! :)

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:12

Mijn eerste indruk is dat het lijkt alsof je erg onrustig met je handen bezig bent om `m nageeflijk te laten lopen, natuurlijk weet ik zelf ook dat foto`s momentopnames zijn maar toch.
Leuk paard verder en heel veel succes!
Verder netjes je houding.

beer27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:15

wat ook kan helpen om goed in het zadel te blijven zitten is doen alsof je een zoutzak bent. Voelt heel raar, alsof je net begint met rijden maar als je dan blijft zitten kun je het vanaf daar verder op bouwen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:12

Ha, jij hebt het zelfde probleem als ik had!
Lange teugels en laag.
Maar gewoon teugels korter pakken en lekker naar voren, en gewoon vragen, en lekker van achter naar voor rijden.
Wij zijn er ook mee bezig, en je bent snel geneigd om terug te vallen zeg maar, maar gewoon oefenen :).

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:39

Ess_Ramona schreef:
Ha, jij hebt het zelfde probleem als ik had!
Lange teugels en laag.
Maar gewoon teugels korter pakken en lekker naar voren, en gewoon vragen, en lekker van achter naar voor rijden.
Wij zijn er ook mee bezig, en je bent snel geneigd om terug te vallen zeg maar, maar gewoon oefenen :).

haha ja klopt, we zijn er nu ook heel erg mee bezig, merk wel dat ze ook makkelijker gaat/wil lopen, zonder eronderuit te rennen zeg maar! echt heel erg lastig! dankje voor je reactie!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:07

Wat een leuk paard.

Ik vind foto 8 en 11 een fijn beeld geven. Ik vind je aanleuning niet fijn en vlg mij komt dat omdat je niet voorwaarts genoeg rijdt en te veel blijft plakken met je hand. In het voorwaartse rijden moet je ook toe kunnen staan zonder dat je paard meteen in 2 stukken valt.

Succes met trainen!