Wij hebben Finesse nu ongeveer 4 maanden, voor mijn idee al veeeeeel langer! In de tussentijd hebben we elkaar goed leren kennen en beginnen nu ook al echt een klik te krijgen!
Voor degene die haar niet kennen, ze is BWP merrie v. Chinchin en 6 jaar oud. Ze is dus springgefokt, maar hier zijn we nog niet zoveel mee bezig! Binnenkort zijn we lid van de ponyclub em krijgen we, als er plek is, elke week balkjesles!
Hier zijn 2 eerdere topics, misschien leuk om het verschil te zien:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1477977
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1494892
Finesse staat nu sinds dik een maand op een andere stal, echt super om te zien hoe ze daar opleeft! Er zijn veel meer paarden om aan te snuffelen, te bekijken en waarmee ze de wei en de paddock in gaat!
Voor mijn idee begint ze ook al weer wat dikker te worden!
Dit was de allereerste foto op de nieuwe stal, tijdens les:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRLQKXSQ.jpg
Mijn instructrice heeft toen gelijk een foto gestuurd van hoe ze eruit zag toen ze bij ons kwam, echt een enooooorm verschil:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IKNAB4YK.jpg
Een paar dagen geleden kwam Jetty (jetty90) op bezoek, die een paar mooie foto's heeft geschoten, en ik moet toch zeggen dat we er op deze foto heel gelukkig uit zien
1.

Vandaag was Hanne (hannedr) mee om de vooruitgang van Finesse te bekijken! Zij heeft ook gelijk foto's gemaakt en ik ben echt heel blij met het resultaat! Zo zie ik maar weer waar we goed aan kunnen werken, namelijk deze punten:
- Handen rechtop
- In de galop iets meer sprong
- Rechtop zitten!!
- Been niet te ver naar achter leggen
- Binnenhand niet vastzetten (dit is al echt enorm verbeterd, maar betrap me er toch soms weer op)
We hebben na de eerdere topics gewerkt aan de aanleuning, ze had toch vaak de neiging te gaan hangen en daardoor op de voorhand te gaan lopen. Maar tegelijkertijd wouden we haar wel lekker over haar rug laten lopen!
Nou genoeg gepraat, hier zijn de foto's! En ik sta zeker open voor commentaar, vind het dan ook erg fijn als jullie tips hebben om het misschien te kunnen verbeteren, veel kijkplezier!
ik zie dat eigenlijk alle foto's linksom zijn, dit is omdat ik de foto's na het losrijden zijn gemaakt, maar dit van korte duur was omdat het begon te storten, beetje zonde van de camera
ik heb dus wel beide kanten op gereden 2. Tussendoor even kijken of ze wat dieper durfde lopen

3. Draf, hier zet ik mijn binnenhand vast, je ziet ook gelijk de reactie bij haar

4. Hier kantelt ze haar hoofd, voor mijn idee?

5. Pasje voorwaarts, mag meer! Dit is dus wat ik bedoel met handen rechtop, iemand een idee hoe ik aan die rare houding kom? of beter gezegd, hoe ik er vanaf kom?

6. Enoooorm trots, dit heeft echt zo lang geduurt voordat ik haar netjes kon laten halthouden, en hier staat ze toch wel heel erg netjes
7.

8. Dit vind ik wel een heel fijn beeld!

9. De galop ben ik pas weer twee weekjes mee bezig, omdat ik haar eerst niet eens onder me kon houden in draf, dus ben al best tevreden met deze foto. Ik moet alleen op mijn kont gaan zitten

10. We oefenen ook op meer ontspanning en lengte en willen dat ze dan in hetzelfde tempo blijft doorgaloperen
11. Hier hang ik naar binnen en te weinig verbinding op te binnenteugel, maar vind dat ze zichzelf tochwel netjes voortsjouwt!
12. Heel ontspannen beeld!
13. Valt een beetje uit elkaar?

14. Als beloning mocht mevrouw eventjes lekker een paar rondjes in een giraffe-galop!

helemaal trots op mijn klungel!
Had net voor het rijden haar maantjes geknipt, dus was ook wel trots op mezelf, nog nooit zo goed gelukt haha15.

Ik ben echt super benieuwd naar jullie reacties, we zijn er nog niet dat weet ik! Maar we nemen gewoon de tijd en zien wel hoe het loopt!

) wat goed kan helpen om haar aan de hulpen te krijgen is veel overgangen rijden, dus bij elke letter of om de letter. Kantelen van het hoofd kan je ondervangen door op het moment even iets meer lengte en been te geven, dan krijgt ze namelijk een andere impuls. Maar, probeer ten alle tijden het tempo van jou te houden, alleen dan gaat ze echt goed op je letten!