Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

johanna_ schreef:Leuke draver!
Het is wel duidelijk dat jullie nog een lange weg te gaan hebben. Maar je bent zeker goed op weg.
Omdat het HAW is, mogen je tenen wel wat meer naar binnen.
Ik heb zelf ook een halve draver, en probeer voor je gevoel het tempo heel laag te nemen in draf. Dit vinden ze veel moeilijker dan hard lopen.
En ik heb het idee dat het zadel wat te klein is voor jou?
Lekker zo verder gaan met recht richten, en lang, laag en rond rijden komt vanzelf wel als hij wat soepeler is.
mirthe_x schreef:johanna_ schreef:Leuke draver!
Het is wel duidelijk dat jullie nog een lange weg te gaan hebben. Maar je bent zeker goed op weg.
Omdat het HAW is, mogen je tenen wel wat meer naar binnen.
Ik heb zelf ook een halve draver, en probeer voor je gevoel het tempo heel laag te nemen in draf. Dit vinden ze veel moeilijker dan hard lopen.
En ik heb het idee dat het zadel wat te klein is voor jou?
Lekker zo verder gaan met recht richten, en lang, laag en rond rijden komt vanzelf wel als hij wat soepeler is.
Het zadel lijkt inderdaad te klein maar Umpire en ik hebben daar allebei geen last van.
Ik rijd ook op een manege waar ze met grotere en kleinere zadels rijden en ik vind het allebei even comfortabel.
Dus zolang het paard er geen last van heeft vind ik het goed =)
. johanna_ schreef:mirthe_x schreef:
Het zadel lijkt inderdaad te klein maar Umpire en ik hebben daar allebei geen last van.
Ik rijd ook op een manege waar ze met grotere en kleinere zadels rijden en ik vind het allebei even comfortabel.
Dus zolang het paard er geen last van heeft vind ik het goed =)
Het kan zo zijn dat je verzorg paard er nu nog geen last van heeft. Maar het is een feit dat jij het gewicht op het verkeerde punt van het zadel hebt.
Jou bibs om het zo maar te noemen, zit nu in het achterste deel van het zadel, bijna boven op de lepel van het zadel. Dit kan nooit goed zijn voor zijn rug.
Misschien is het nu nog niet een probleem te noemen, en merk je dat je verzorg paard er nog geen last van heeft, maar over een tijd zal het hem niet goed doen.
mirthe_x schreef:Amyy_ schreef:Wat een leuk beestje.
wil je echt dressuur matig rijden ? want dan zouden misschien wel je beugels wat langer kunnen , dan kan je je benen langer houden en je hakken uit drukken , tenen naar binnen.
Zie er prima uit hoor
Dankjewel ik ben ook helemaal gek op hem
Ik wil niet echt dressuurmatig rijden maar omdat hij nog een aantal probleempjes heeft wil ik sowieso een goede basis.
Maar ik zal wel kijken hoe het gaat met langere beugels.