Net als vorig jaar in de zomervakantie, gingen mijn kinderen een paar dagen met opa en oma mee naar hun vakantiehuisje! Heerlijk een paar dagen vrijheid, die natuurlijk weer veel voller gepropt werden dan de bedoeling was...
Gelukkig ook nog even de tijd gevonden om mijn vent mee naar stal te trekken met zijn fotozooi, het begint een traditie te worden!
Als eerste even een linkje naar het topic van vorig jaar, toen het weer wat meer meewerkte...: [RT-HAW] Ook Savanne moest er weer eens aan geloven...
Dit jaar dus wat minder heldere foto's, wat erg jammer is, want zo komt Savanne veel minder mooi uit de verf vind ik. Maar goed we moeten het er maar mee doen!
Savanne is een 6-jarige merrie van Tango. Waar we in ons vorige topic nog maar net L2+1 waren, zijn we inmiddels alweer M1+4! We zijn een keer gewisseld van instructrice, welke nog steeds niet de juiste persoon was die ik zocht. Toen werd het najaar en winter, en hebben Savanne en ik samen de ORUN gedaan, en goed afgesloten. Trots natuurlijk, mijn paard was fijn te rijden vond iedereen! Tijdens de opleiding ook les gehad van een cursusgenootje, en dat was echt de goeie, zij kon ons goed helpen en was precies wat ik zocht! Onder haar begeleiding zijn we naar de M1 gegaan, en eigenlijk ging dat veel beter dan verwacht!
We zijn nu druk aan het werk met de oefeningen van de M2, zoals travers en keertwendingen. Rechtsom gaat dat helemaal niet verkeerd, en travers links gaat ook wel aardig, de kw nog niet, die vindt ze heel erg moeilijk. Gelukkig hebben we de tijd, en leergierig als ze is, zal ze het vast snel gaan begrijpen!
Dan nu eindelijk de foto's, sorry voor de verschrikkelijke kwaliteit, gelukkig is er wel goed op te zien wat er nog niet goed gaat!
1. Dit lukte een jaar geleden nog niet, zo lekker onstpannen indraven voor het oog van de fotograaf!

2. Iets meer opgepakt, mooi ondertredend!

3. Braaf paard, mooi vierkant!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHRQ7W8X.jpg
4. Pasje schouderbinnenwaarts, het ging wat gehaast maar ze bleef er fijn aan!

5. Eruit weg naar voren, dat wil ze wel!

6. Mooi fijn beeld, ben ik erg blij mee!

7. Rustig handgalopje!

8. Oefenpuntje: niet helemaal recht.

9. Contragalopje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTMTLGUI.jpg
10. De fotograaf was er even bij gaan zitten, wel mooie galop!

11. Inzet travers in stap
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKM4IE7S.jpg
12. En van schuinachter genomen, waardoor je goed kunt zien dat ze nog wat lengtebuiging mist

13. Keertwending naar rechts, ze zet hem nog wat groot in, maar toch ben ik er al erg blij mee!

14. inzet keertwending naar links, hier heeft ze erg veel moeite mee, ze wordt al boos

15. En BOEM, de achterhand zwaait naar buiten weg. Hier hebben we nog veel begeleiding bij nodig!

16. Travers linksom in draf, ondanks dat ze het erg moeilijk vindt, ziet het er niet eens zo verkeerd uit.

17. Travers rechtsom, van achteren gezien. Ik zit scheef, maar er is wel buiging (ik zie maar 1 oor
)
18. En tot slot nog even verruimen over de diagonaal!

Als je maar niet denkt dat ik na al dat harde werken mijn oren nog even naar voren doe hoor...

Bedankt voor het kijken! Tips zijn altijd welkom, maar hou het netjes. De M2 oefeningen zijn niet alleen voor Savanne nieuw, maar ook voor mij. We moeten het dus samen helemaal leren!