constand er van door willen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corinadrenth

constand er van door willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:21

hallo ,

heb even een probleempje.
sinds afgelopen vrijdag is mijn fjord constand echt dwars,
niet normaal kunnen draven .
wil je aandraven gaat het een rondje goed, ben wel veel figuren aan het maken maar dan opeens dan pakt hij het bit vast, kop gaat na benedenen ikben hem kwijt.
ik rij ook met martingaal anders wil het niet.

iemand tips hoe ik dit kan oplossen ?

EDIT : Kennis van mij zegt dat dit gewoon ongehoorzaamheid is.

Gr.
Laatst bijgewerkt door corinadrenth op 09-08-11 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:23

een heel standaard antw, maar wel de ham vraag
Heb je les?
Heb je passend tuig?
Heb je lichamelijke klachten al uitgesloten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:24

- tandarts
- zadelmaker
- osteopaat/fysio

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:25

Japeloup schreef:
een heel standaard antw, maar wel de ham vraag
Heb je les?
Heb je passend tuig?
Heb je lichamelijke klachten al uitgesloten?

Les krijg ik per september ,
zadel is opgemeten bij hem en past, hooftstel heeft hij van vorige eigenaar mee gekregen en past uiteraard.
hij loopt niet scheef , heeft geen pijn aan zijn rug , en eten doet hij goed.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:26

JoviBan schreef:
- tandarts
- zadelmaker
- osteopaat/fysio

Hij eet gewoon ,
zadel past goed
en osteopaat / fysio lijkt me onzin aangezien hij normaal loopt en geen pijn aan zijn rug heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:30

Dat hij gewoon eet, zegt niets.
Misschien heeft hij een (blind) wolfskiesje en als het bit daar op drukt, doet dat vreselijk veel pijn.
Hij kan ook haken hebben en toch nog gewoon goed eten.
Het bit kan ook niet geschikt zijn voor de mond van je paard.
Dus "hij eet gewoon" sluit niet uit dat er misschien wel een tandarts nodig is.

Dat het zadel goed past: wie heeft dat beoordeeld?

En een osteo/fysio vind jij onzin? >;)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:34

JoviBan schreef:
Dat hij gewoon eet, zegt niets.
Misschien heeft hij een (blind) wolfskiesje en als het bit daar op drukt, doet dat vreselijk veel pijn.
Hij kan ook haken hebben en toch nog gewoon goed eten.
Het bit kan ook niet geschikt zijn voor de mond van je paard.
Dus "hij eet gewoon" sluit niet uit dat er misschien wel een tandarts nodig is.

Dat het zadel goed past: wie heeft dat beoordeeld?

En een osteo/fysio vind jij onzin? >;)

de mensen tegenover ons komt vaak genoeg kijken en ik rij daar ook vaak genoeg en die zegt niet dat er een ander bit in moet, die zegt dat dit gewoon een kwesti van aanpakken is.

ik zeg niet dat het onzin in een fysio ,maaar ik vind het onzin om er een bij te laten omdat hij geen pijn heeft

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:37

pummer12 schreef:
JoviBan schreef:
- tandarts
- zadelmaker
- osteopaat/fysio

Hij eet gewoon ,
zadel past goed
en osteopaat / fysio lijkt me onzin aangezien hij normaal loopt en geen pijn aan zijn rug heeft

Dat hij gewoon eet zegt niet veel. Hij zal wel moeten anders....
Mijn paard had ook geen probleem met eten, maar had wel door een verkeerde tandarts dat zijn kaak met enige regelmaat uit de kom schoot. Je kan je dus voorstellen dat hij op dat moment ook niet lief was, want ja dat doet erg pijn. Ik kon zijn gedrag ook nooit plaatsen, maar ben altijd aan het zoeken geweest waar het vandaan kwam.
Dat een zadelmaker je zadel heeft aangemeten zegt mij ook niet veel, want hoe lang is dat geleden, is je paard in de tussen tijd veranderd in zijn bespiering, dikker of dunner geworden. En laat op 1 dag 3 zadelmakers komen om een nieuw zadel aan te meten, weet ik zeker dat ze niet allemaal het zelfde zadel aanbevelen.
Fysio altijd goed voor je paard, je wil dingen van hem vragen, dan wil je ook weten of hij dat lichamelijk ook kan. Als jij niet sport dan heb je als het goed is ook geen hinder van je lijf. Maar ga ik nu van je vragen of je een driedubbele flikvlak wilt maken, lukt dat je waarschijnlijk ook niet, zonder dat je je zelf lichamelijk tegen komt.

Een paard vertoond niet zonder reden zulk gedrag, zo zit een paard niet in elkaar. Door dingen uit te gaan sluiten kom je een stap dichter bij de oorzaak van je probleem.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: constand er van door willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 01:34

Mag ik vragen hoe je zo zeker weet dat hij geen pijn heeft? In zijn rug, benen etc.? En hoe je weet dat hij geen blinde wolfskiesjes heeft? Haken aan zijn kiezen? En inderdaad, hoe lang geleden is je zadel voor het laatst opgemeten?

Een normaal gesproken braaf paard wordt niet ineens 'moeilijk'. Hij wil heel erg graag duidelijk maken aan jou dat er iets mis is, wat dan ook. Jouw verantwoordelijkheid om net zo lang te zoeken tot je weet wat dat is. Hij kan niet praten, dus hij heeft eigenlijk geen enkele andere manier om het jou te vertellen.

Hoe erg is het als je je pony slaat alleen maar omdat hij wil zeggen dat hij pijn heeft?