Eerst zal ik me even voorstellen: ik ben Arwen, 1.70 hoog, 13 jaar oud, en mijn vader is Kigali en mijn opa van moederskant is Joost. Dat wicht op mijn rug is mijn baasje. 1.78 hoog, 23 jaar oud.
Ik ben een heel lief, knuffelig, ijverig paardje, volgens mijn baasje. Ik probeer inderdaad altijd goed mijn best te doen. Dat is één van de redenen waarom ik dit topic heb geopend.
Vroeger, ongeveer zeven jaar geleden, waren mijn baasje en ik M1. Maar mijn baasje is zo te voelen geen M1 meer en ze zegt ook dat ik stijver ben geworden. Mijn baasje heeft momenteel geen les meer op mij omdat ze ergens anders studeert. Doordeweeks sta ik dus gezellig in de wei en in het weekend gaan we weer aan de slag. Misschien zijn we nu... L1? Moeilijk te zeggen. Maar we gaan ons best doen om weer op het oude niveau te komen.
Ik wilde dit topic graag openen omdat ik een ijverig paardje ben en mijn baasje ook graag een plezier doe. Zo kan zij ook zien wat ze kan verbeteren. Haar verbeterpunten zijn (volgens haar):
- teugels een halve meter korter maken
- naar voren kijken
- trotser zitten (met ons nieuwe zadel gaat dat al veel beter, dit is het oude zadel, ze zei dat ze daar niet goed op zat)
- minder met de benen wiebelen
Maar ik denk dat ze het liever van jullie hoort. Wie geeft ons tips?

. Bij 38 seconden liep ze langs haar ultra-enge stukje in de bak waar ze ene paar keer eerder opzij was gesprongen dus probeerde ik haar bij de les te houden (op een verkeerde manier
! Maar dat zei je zelf ook al haha lees ik net