Gisteren ben ik voor het eerst gaan rijden met mijn nieuwe verzorgpaard Indi. Wat me onmiddellijk opviel was dat hij heel tam is in stap. Buitenbeen erbij en drijven helpt niet echt. Vanaf ik druk geef gaat hij in draf, tik is bokken... Dus wat kan ik doen om meneertje in een deftige arbeidsstap te laten lopen? Hij loopt wel heel mooi aan de teugel (:
Als hij niet reageerd op beenhulpen dan moet je wss terug naar de basis en dat is longeren. Luistert hij wel naar stemhulpen? Zo nee ook dan moet je terug naar de basis.
waarom denk je dat hij niet deftige stapt? Voelt hij sloom aan, neemt hij grote passen (als je bv een kleiner paard gewend bent, kan een groot paard met grote passen al gauw "traag" aanvoelen, terwijl die wel al bv 2 voeten overstapt en wél actief is, daarnaast, een paard kan niet correct aan teugel lopen als hij niet actief is) wat zegt de eigenaar? heb je al eens les genomen? kun je het paard eens filmen in stap? is hij ook sloom aan de longe?
Ik ben net een groter paard gewend (; De eigenaar zegt dat hij altijd zo sloom stapt maar als ik met het paard wil beginnen wedstrijd rijden zal hij toch wat anders moeten beginnen stappen vind ik. Les aanstaande vrijdag. En ik zeg net dat het mijn eerste keer was met hem gisteren dus kan ik nog niet weten hoe hij loopt aan de longe hé ... Achja, volgens mij is het gewoon omdat hij niet veel rijd momenteel, vanaf nu ga ik elke week minstens 1 keer met hem rijden en les nemen dus dat zal wel goed komen. Topic plaatsen was misschien iets te overhaast (: Toch bedankt voor jullie reacties. Bij blijvende problemen zal ik terugkomen op dit topic (:
Niceee
Geplaatst: 09-08-11 15:26
Verstandige keuze om les te nemen, geef het wat tijd. Je hebt er immers pas 1x opgezeten. Succes.